Comunitat Valenciana

Demanen la retirada d'una campanya publicitària que "denigra la imatge" de les residències per a majors

  • Les entitats empresarials i organitzacions sindicals més representatives del sector d'atenció a la dependència -UGT-PV, LLARS-CV, CCOO-PV i AERTE- han sol·licitat per escrit la retirada d'una campanya de publicitat posada en marxa en diversos mitjans per una agència de col·locació de cuidadors que, segons la seua opinió, "denigra la imatge de les residències per a majors".
Campaña EMT
Campaña EMT
AERTE
Campaña EMT

Les quatre entitats han mostrat, en un comunicat, la seua "sorpresa" per la campanya que una agència de col·locació de cuidadors ha iniciat fa poc en els autobusos de l'EMT de València. En primer lloc, expliquen, perquè en ella es fan referències sobre els centres residencials que denigren la imatge del sector i que posen en dubte, "de manera absolutament injusta, el servici que es presta en els mateixos". A l'anunci es pot vore, per exemple, una dona més esgrimint un corró de cuina al costat de la frase 'Si em portes a una residència et desherete'.

Les entitats recalquen que "representen a moltes entitats i professionals que treballen en diferents tipus de recursos (servicis d'ajuda a domicili, centres de dia i residències) i sempre han defensat que no hi ha recursos millors o pitjors, sinó millor o pitjor adaptats a les necessitats de cada persona en cada moment".

"De fet, -continuen- moltes vegades s'ha observat l'evolució positiva que han tingut moltes persones després del seu ingrés en una residència ja que la seua circumstància no els permetia mantindre un nivell de vida satisfactori a sa casa. En els centres es té seguiment les 24 hores, amb personal mèdic, psicòleg, fisioterapeuta i un gran nombre de professionals dels quals seria impossible disposar en un domicili particular".

A més, estos centres "tenen les autoritzacions i acreditacions que la normativa vigent exigix i uns professionals, formats i col·legiats adequadament, del més alt nivell, per la qual cosa es pot afirmar que es presta un servici d'altíssima qualitat".

"PUBLICITAT ENGANYOSA"

D'altra banda, les organitzacions sindicals i empresarials creuen que "es podria tractar d'un cas de publicitat enganyosa, ja que esta empresa és una agència de col·locació, que intermèdia entre la persona gran i la que la cuida, i no presta servici d'atenció domiciliària amb treballadors propis, per això referències com 'Nostres cuidadores internes des de 1.062 €/mes' o 'Servici de cura domiciliari' podrien confondre la ciutadania sobre el tipus de servici que oferix l'entitat.

Per tot això, reiteren la seua "sorpresa perquè es porte a terme una campanya publicitària faltant al respecte a una gran part de sector i transmetent una imatge absolutament distorsionada de la realitat". "En uns moments tan delicats, com els que tots els professionals que treballen atenent persones han viscut en les últimes dues setmanes, sembla absolutament irresponsable el missatge transmès", afegixen.

Per tant, han exigit la retirada de la campanya publicitària que manté esta agència de col·locació i que "siga substituïda per una que parle de la qualitat dels seus servicis i la del treball dels seus professionals, sense menysprear el que fan la resta del sector per les persones en situació de dependència".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento