Canvis en la mobilitat arran de la posada en marxa de la Superilla experimental del Poblenou

  • Les modificacions començaran aquest cap de setmana.
  • Els vehicles privats estaran obligats a girar en totes les interseccions interiors i hauran de transitar a un màxim de 10 km/h.
  • Els recorreguts d'autobús de l'entorn de la Superilla tindran certes variacions.
La Superilla estarà entre Badajoz, Pallars, Llacuna i Tànger.
La Superilla estarà entre Badajoz, Pallars, Llacuna i Tànger.
GOOGLE MAPS
La Superilla estarà entre Badajoz, Pallars, Llacuna i Tànger.

L'Ajuntament de Barcelona modificarà a partir d'aquest cap de setmana la mobilitat en el perímetre comprès entre els carrers de Badajoz, Pallars, Llacuna i Tànger, al Poblenou, arran de la posada en marxa en aquest àmbit de la primera Superilla experimental que s'implanta a la trama Cerdà, un espai més gran que una illa de cases però més petit que un barri on el vianant és qui té la prioritat real, seguit de la bicicleta i el transport públic.

Així, durant aquests dos dies es col·locaran les senyals verticals i horitzontals per modificar la circulació de vehicles, les línies d'autobusos i els carrils bici.

Trànsit privat

La nova configuració obligarà als vehicles privats a girar en totes aquelles interseccions interiors, impedint que puguin circular i continuar en línia recta, i per aquest motiu es recomana no transitar i evitar passar per aquests espais si no és estrictament necessari per accedir a algun punt concret de l'interior de la Superilla.

La velocitat dels vehicles estarà limitada a 10km/h. Els canvis en la mobilitat tenen per objectiu dissuadir al trànsit de pas, però no prohibiran la circulació de vehicles en cap tram de carrer. Així, els veïns de la zona podran accedir als garatges, aparcaments o similars atenent els nous itineraris indicats.

Transport Públic

Els recorreguts d'autobús de l'entorn més immediat a la Superilla tindran certes variacions, de manera que aquests vehicles no circularan pels vials interiors de la mateixa.

Per continuar oferint el mateix servei s'habilitaran tres parades a l'exterior del perímetre: una a Avila (Tànger) per les línies 40, 42, B20, B25 i N11; una altra a Pujades (Llacuna) per les línies H14 i 6 i una tercera a Pujades (Badajoz) per les línies H14 i 6.

Alhora, es suprimiran les dues parades actuals de l'interior de la Superilla. Els canvis estaran operatius a partir del dissabte dia 3. La resta de transport públic mantindrà la situació actual.

Bicicletes

La nova configuració de trànsit pacificat dels vials interiors de la Superilla permetrà la circulació de bicicletes en doble sentit, sense necessitat de carril bici i la bicicleta serà l'únic vehicle que podrà travessar les cruïlles en línia recta.

Per aquest motiu, els actuals carrils bici s'han anul.lat i s'instal·larà senyalització per indicar aquest doble sentit de circulació pels ciclistes.

Vianants

L'interior de la Superilla serà un àmbit on els desplaçaments a peu es produiran amb un major nivell de confort. En aquesta primera fase d'implementació es veuran els efectes d'un menor volum de circulació i s'executarà la creació de cruïlles sense cotxes a la part central de les interseccions.

Les posteriors fases d'actuació suposaran una millor adequació de l'espai públic als desplaçaments a peu.

Per garantir la fluïdesa de la mobilitat durant els primers dies d'aquests canvis, la Guàrdia Urbana de Barcelona reforçarà la seva presència en aquest àmbit de la ciutat amb un dispositiu especial.

A banda, l'Ajuntament de Barcelona repartirà 10 mil fulletons en habitatges, equipaments, oficines i comerços de la zona i penjarà 900 avisos d'escala per informar als veïns.

A partir de dilluns, també hi haurà un equip d'informadors sobre el terreny, per orientar sobre els nous itineraris.

Nous usos sobre l'espai alliberat

Una vegada s'hagin aplicat els canvis sobre la mobilitat, s'iniciarà el nou projecte per recuperar i activar l'espai públic alliberat per a usos i activitats ciutadanes. A partir del 5 de setembre i fins el dia 22, en aquesta Superilla s'hi durà a terme una iniciativa que estarà coordinada per la Confederació de Tallers de Projectes d'Arquitectura-CTPA_ (entitat formada per professors de totes les escoles d'arquitectura de Barcelona i diverses de Catalunya), l'Agència d'Ecologia Urbana i Barcelona Activa, juntament amb el districte de Sant Martí.

Durant aquest període, més de 200 alumnes d'aquestes escoles promouran projectes i propostes destinades a explorar i fomentar la recuperació de l'espai públic pels drets ciutadans. Els estudiants utilitzaran les quatre cruïlles interiors de la Superilla per tal d'implantar-hi una instal·lació relacionada amb els drets ciutadans.

Del 5 a l'11 de setembre els estudiants faran la diagnosi i les propostes i a partir del 12, es començaran a instal·lar.

Prioritat del vianant

L'Ajuntament de Barcelona ha iniciat el programa "Omplim de vida el carrer" que fixa la implantació de les Superilles a tota la ciutat.

El model Superilles de l'Ajuntament de Barcelona pretén redefinir l'espai públic de la ciutat com a territoris d'extensió de la residència i com a àmbits per al joc, el verd, la història i la vida local dels barris. Es busca pacificar espais i alliberar el trànsit de pas a determinades vies.

El model Superilles organitza la ciutat de manera que el vianant és qui té la prioritat. D'aquesta forma, el carrer recupera altres funcions, que no només són la de servir als desplaçaments.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento