Comença a aplicar-se avui l’ordenança de la bicicleta

  • Les associacions critiquen que s’executi amb pocs recursos.
  • També hi ha limitacions pels cotxes, perquè els carrers d’un sol carril són ara Zones 30.
  • Barcelona té 128,9 quilòmetres.
Fi de l’estat de gràcia pels ciclistes de Barcelona. A partir d’avui
ja s’aplicaran sancions a aquells que no compleixin la nova ordenança de vehicles i de vianants. (
en pdf)

La norma introdueix per primer cop una regulació per les bicicletes. Entre altres mesures, els ciclistes tenen prohibit anar pel carril bus, per voreres i zones de vianants amb aglomeracions i lligar la bicicleta a arbres o semàfors. Les multes poden arribar fins als 450 euros.

Una altra novetat de la normativa és que converteix tots els carrers d’un sol carril en Zones 30, es a dir, els vehicles no podran circular a més de 30 quilòmetres per hora.

Aquesta última mesura busca la pacificació del trànsit de la ciutat. Un objectiu, que segons les associacions d’usuaris de bicicletes, està "lluny" d’assolir-se.

Per això, Amics de la Bici i el Bicicleta Club Catalunya (BCC) han criticat que la normativa es faci sense tenir en compte la realitat de la ciutat.

"Una regulació era necessària i té aspectes positius però cal pacificar el trànsit i fer una xarxa de carril bàsica", assegura Haritz Ferrando, coordinador del Bicicleta Club.

Sobre la circulació de les bicis per la calçada, Ferrando es mostra escèptic perquè no es garanteix la seguretat dels ciclistes.

Una regulació era necessària i té aspectes positius per cal pacificar el trànsit i fer una xarxa de carril bàsica
Pel coordinador de Bicicleta Club, "es demana molt al ciclista", però "no es posa accent amb les noves normes pels vehicles".

Obligacions pels cotxes

La nova ordenança estableix que els cotxes i les motos hauran de deixar 1,5 metres de distància al lateral i tres a la part posterior.

Amics de la Bici, que dissabte van fer una timbrada contra la norma , denuncia que falten aparcaments i que la xarxa de carril bici és «deficient i insuficient». A més, asseguren que l’Ajuntament no ha informat prou als usuaris.

7 km de carril bici en quatre anys

Barcelona té 128,9 quilòmetres de carril bici. En els últims quatre anys, les persones que es desplacen en bicicleta han crescut un 40% fins arribar a les 40.000. Per contra, durant aquests anys només s’ha incrementat la xarxa de carril bici 7 quilòmetres.

Timbre. Les bicicletes han de dur timbre i poden portar remolc homologat. Està prohibit parlar per telèfon o anar amb auriculars. fotos: a. albarrán

No al carril Bus. Els ciclistes no poden anar pel carril bus excepte quan s’especifiqui amb una senyal que es pot fer (carril multiús).

Estacionament. Està prohibit lligar les bicis als arbres, semàfors, bancs, papereres o davant parades de transport públic o passos de vianants.

Carrers d’un carril. Ara són Zones 30. Els vehicles no poden superar els 30 km/h i les bicis han d’anar per la calçada.

Llums i reflectants. Quan circulin per la nit, les bicis han de portar llums i elements reflectans (al davant, blancs, i, al darrera, vermells).

Carril bici segregat. El ciclista ha d’anar obligatòriament pel carril bici quan aquest carril estigui segregat, segons l’ordenança.

Es pot per voreres. Es pot circular per voreres, i passeigs, però només si fan més de cinc metres d’amplada i tenen tres metres d’espai lliure.

Aglomeracions. A zones de vianants cal distància d’1 metre amb el vianant i poder fer 5 metres seguits sense desviar-se.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento