L’estació de Sants amplia vies per reduir retards i avaries

S’obre la nova andana 4 i les vies 7 i 8 d’ample convencional. Renfe afirma que millorarà la circulació a Rodalies i Llarga Distància.

A partir d’avui els gestors ferroviaris Renfe i Adif preveuen millorar els sistemes de circulació amb l’apertura de noves vies a l’estació de Sants. Ambdós esperen que el fet d’aglutinar totes les vies a la banda mar serveixi per solucionar amb més celeritat les possibles incidències a Rodalies i Llarga Distància.

Les vies 7 i 8 d’estacionament seran utilitzades pels trens de les línies 1, 3, 4 i 7 de Rodalies i els trens de Mitja Distància amb origen i destí Manresa–Lleida, que ara s’aturen a les vies 1 i 2.

Tot a punt per l’AVE

L’entrada en servei d’aquestes infraestructures  forma part de l’acabament progressiu de les obres d’ampliació de Sants per adaptar  la terminal a la línia d’Alta Velocitat Madrid–Barcelona–Frontera, que arribarà a la capital catalana a final d’any.

S’ha construït la nova andana número quatre, amb entrades i sortides al costat de la plaça dels Països Catalans, dotades amb controls d’accés per als usuaris de Rodalies, escales mecàniques, ascensors, senyalització i sistemes de control. I s’han fet  millores en comfort i seguretat.

Per a Renfe, segons un portaveu de l’operadora ferroviària, les noves vies donen l’opció d’una «resposta més ràpida» a les incidències i un major control sobre les afectacions del servei. Amb això, assegura, «hi haurà menys retards».

Un portaveu de l’administrador de les infraestructures, Adif, destaca que «el fet de ser tot nou ja garanteix una millora en el servei», des dels elements d’electrificació a senyalització i accessos.

Ample convencional

En referència al trànsit, Adif destaca que la nova distribució permet garantir vies d’ample convencional, el que possibilita la distribució del trànsit ferroviari a l’entrada principal a Barcelona. Si abans hi havia quatre vies d’estacionament i dues per a Regionals, ara, n’hi ha vuit.

Nou viaducte a Cornellà

Avui es talla al trànsit del sentit ascendent de la carretera d’Esplugues, a l’alçada del pont sota la via de Renfe per construir un nou viaducte per al ferrocarril al pas pel centre de Cornellà. El pas de vehicles sota la via queda restringit en tots dos sentits, ja que des de juny ja no s’hi podia circular sentit Sant Boi. Els vianants poden seguir utilitzant el pas que hi ha al costat del camp de futbol. Foment i Ajuntament han invertit 9,9 milions d’euros en aquest viaducte de 154 metres, sostingut per pilars.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento