Els pares de Sarrià-Sant Gervasi que porten els seus fills a l’escola amb cotxe són els més infractors. Aquest districte, segons la Guàrdia Urbana, és el que té més conflictes de circulació i on es registren més multes per aparcar malament prop de col·legis.

Els aparcaments sobre la vorera, passos de peatons o en doble fila són les infraccions més freqüents, sobretot, davant d’escoles i comerços.

Aparcar sobre la vorera, passos de peatons i en doble fila són les infraccions més freqüents
Aquestes faltes comporten multes de 90 euros.

L’Operació Tardor engegada per la Guàrdia Urbana amb l’inici del curs persegueix aquest tipus de violacions.

L’increment de la vigilància policial durarà fins el 14 d’octubre i incideix especialment a la xarxa viària bàsica, les rondes, el centre de la ciutat i les zones d’influència dels centres escolars.

Els objectius són mantenir la fluïdesa del trànsit, vetllar per la seguretat viària i reduir la indisciplina dels conductors.

Més de 43.000 multes

Sarrià-Sant Gervasi és el districte que més infraccions de circulació va registrar l’any passat, amb un total de 43.096. Aquesta xifra és la més alta de la ciutat, i triplica la de Gràcia, el districte amb menys sancions.

L'elevat nombre de multes s'explica perquè aquest districte és el que més escoles concentra
L’elevat nombre de faltes a Sarrià-Sant Gervasi s’explica perquè aquest és el districte que més centres escolars concentra a Barcelona (més de 90 escoles i instituts).

Segons les últimes dades desglossades de la Guàdia Urbana, de les més de 43.000 sancions que es posen per aparcar en doble fila, 7.969 s’han denunciat al districte de Sants-Gervasi.

Tanmateix, en aquest capítol, el primer lloc l’ocupa l’Eixample (8.980 multes), un districte que també agrupa un gran nombre d’escoles.

En l’Operació Tardor del 2005 es van posar 54.437 sancions. D’aquestes, 17.379 van ser per ocupar les voreres amb el vehicle i 12.418 per aparcar en doble fila.

Per millorar l’accés als col·legis, l’Ajuntament de Barcelona ha creat els camins escolars i ha fet un estudi sobre el moviment escolar que inclou tots els sistemes de transport escolar. Aquesta anàlisi busca millorar el flux de vehicles a l’entrada i sortida dels col·legis i optimitzar les rutes dels autocars.