Per segon dia seguit, la xarxa de Rodalies va patir retards de fins a 20 minuts. Si dimecres va ser un tall preventiu entre Sants i Plaça de Catalunya pel dolent estat d’una catenària, ahir va ser l’avaria d’un tren en hora punta.

Un comboi amb destinació Ripoll es va quedar aturat a la sortida l’estació, de manera que taponava als que venien al darrere.

Això va causar nous retards a les línies C1 (Mataró-Blanes), C3 (Vic-Puigcerdà), C4 (Sant Vicenç de Calders-Martorell) i C7 (Cerdanyola Universitat-Martorell).

Segons Renfe, els trens van circular amb una demora de «fins a 20 minuts» entre les 6.53 i les 8.30 hores.

Puntes de 10 minuts

A partir d’aquesta hora es va recuperar la normalitat, tot i que algun tren va passar 10 minuts més tard.

El comboi avariat va ser apartat de la via on molestava a les 7.20 hores i, finalment, va poder reprendre el viatge a les 7.45 hores. Els passatgers van haver d’esperar a l’interior fins que es va arranjar el problema mecànic que tenia.

La segona jornada seguida de retards a Rodalies va arribar després de l’incident molt del dia anterior en una catenària, que va afectar 179 trens, amb quatre línies desviades o amb retards.

S’afegeixen a la vaga

Els sindicats d’Adif van sumar-se ahir a la vaga convocada pels maquinistes de Renfe, per tal d’exigir al Govern central que expliqui la descentralització de la gestió. El servei ferroviari s’aturarà el 25 i 26 de setembre i l’1, 2, 11 i 15 d’octubre.

Enmig d’aquest clima, un nou espai a internet explica d’«experiències» dels usuaris en el servei de Rodalies: mundorenfe.wordpress.com.

Quatre estacions tancades a la L5

Les obres de l’intercanviador de la Sagrera obliguen a tallar el servei de la línia blava entre les estacions de la Sagrada Família i Maragall demà dissabte i diumenge. Els combois circularan entre Horta i Maragall i entre Cornellà Centre i Sagrada Família. El cap de setmana passat va passar el mateix, també per idèntic motiu, a la línia vermella (L1) entre Clot i Fabra i Puig. TMB posarà un servei d’autobús per cobrir el trajecte. Només falten acabats i l’execució d’algunes instal·lacions de l’intercanviador, que estarà a ple rendiment a finals d’any.