L'AMB aposta per la promoció de la bici elèctrica als 36 municipis de l'àrea metropolitana

  • L’AMB subvencionarà amb 250 euros la compra de  cada bici elèctrica , fins arribar a les mil unitats.
  • Els únics requisits són que el beneficiari sigui major de 18 anys i resident a l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
  • El valor máxim de la bicicleta subvencionada ha de ser de 1.350 euros.
Laia Martinez passejant a amb la seva bici elèctrica
Laia Martinez passejant a amb la seva bici elèctrica
Juan Pedro Chuet-Missé
Laia Martinez passejant a amb la seva bici elèctrica

Haver de recórrer més de 10 quilòmetres, arribar a la feina suat o la dificultat de pujar pendents ja no és una excusa per no agafar la bicicleta. Si més no quan es té una bici elèctrica que, amb el seu petit motor, estalvia un gran esforç i permet sortejar aquests inconvenients.

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) aposta per popularitzar aquest paradigma de vehicle ecològic i sostenible, i ofereix una subvenció de 250 euros per persona per comprar una bicicleta elèctrica. Els únics requisits són que el beneficiari sigui major de 18 anys i acrediti el seu domicili en algun dels 36 municipis de l'Àrea Metropolitana.

Programa i comerços adherits

El programa de l'AMB beneficiarà a 1.000 usuaris i el valor màxim de la bicicleta subvencionada ha de ser de 1.350 euros. Un total de 29 comerços realitzen la gestió que consisteix en omplir un formulari i, al cap de pocs dies, avisen al client conforme la gestió ha estat acceptada i de que ja pot adquirir la seva nova bicicleta elèctrica.l llistat dels comerços adherits es pot consultar a www.amb.cat/bicielectrica. En el cas de les empreses que vulguin comprar-les per als seus empleats o clients, el màxim de subvencions és per a 5 unitats.

Durant les primeres setmanes es van presentar 250 sol·licituds per obtenir aquesta ajuda econòmica, segons ha precisat Rossend Bosch, responsable de projectes de mobilitat sostenible de l'AMB. «Amb la subvenció busquem fomentar la mobilitat sostenible, que l'usuari deixi el cotxe o la moto i es passi a un vehicle que no contamina», ha afegit.

Segons Bosch, entre els interessats per les bicicletes elèctriques trobem veïns que han de pujar pendents per arribar a casa seva, persones que han de fer llargues distàncies per anar a treballar o pagesos que es traslladen als seus horts.

Promoció del traçat de carrils bici

L'AMB també promociona el traçat de carrils bici en els municipis i el 26 d'abril aprovarà la creació d'una gran xarxa que conecti els municipis i doni més seguretat als ciclistes. De moment, dos milions d'euros es destinaran – fins el 2017– a petits traçats. En total, la creació de la xarxa ciclable metropolitana preveu 100 km nous de vies per a bicis en quatre anys, que se sumaran als 200 que projecta Barcelona.

Actualment, en els 36 municipis metropolitans hi ha 1.500 quilòmetres de carrils bici. En un any, per exemple, Esplugues de Llobregat i la Zona Universitària de Barcelona quedaran unides per un nou carril que travessarà la Ronda de Dalt.

L'AMB també ampliarà els Bicibox, els pàrquings per a bici. Actualment hi ha 145 estacions per a 1.575 places, i s'espera un creixement d'ús dels Bicibox de més al 30% l'any.

Experiències en primer persona

Anna Bassat, Socia fundadora de l'estudi b720: «El nostre estudi està situat al carrer Calvet, a Barcelona, que fa molta pendent. Amb la bici elèctrica puc anar a qualsevol lloc sense preocupar-me per les pujades o si arribaré suada. Des del mes de juny volíem tenir una, i vam estar esperant la sortida de la subvenció per comprar-la. Hem de donar exemple de l'ús de vehicles elèctrics per evitar la pol·lució de les ciutats».

Laia Martínez Roncero, treballa a la ONG Educo: «La meva idea era canviar de transport amb una alternativa sostenible i respectuosa amb el medi ambient, i no em semblava coherent fer un canvi a pitjor, com una moto. Per arribar a la feina amb transport públic trigo uns 45 minuts i amb la bici elèctrica retallo una mica de temps i em serveix per fer trams curts dins de L’Hospitalet, on visc, que no estan ben comunicats».

Característiques de la bici elèctrica

Autonomia. La bateria de les bicicletes elèctriques tenen una autonomia de 30 a 40 quilòmetres. I per carregar-les necessites de 4 a 6 hores. «Si la utilitzes cada dia, una bateria de liti –que costa uns 240 euros– pot durar fins a quatre anys», precisa Jordi Nebot, de l'empresa Hybrid Godes.

I si plou? Aquests models poden funcionar sense problemes sota la pluja, «però cal cuidar de no deixar-les a la intempèrie en cas de pluja forta. En aquest cas, cal desconnectar el fusible, i després passar un drap sec pels connectors i la bateria», diu Guillem Albar, de Biciclick.

Seguretat. No cal carnet de conduir per a aquestes bicicletes, però tenint en compte que poden arribar als 35 quilòmetres per hora, el suggeriment és portar casc. L'edat mínima per al seu ús és de 16 anys, i s'han de conduir pels carrils bici. Si no hi ha carril bici, cal transitar pels carrers però mai per la vorera.

Més exercici. Si bé aquestes bicicletes permeten estalviar energia, l'usuari pot triar quin grau d'esforç vol dedicar-li. «Molts clients volen continuar amb el seu exercici habitual i volen seguir pedalant per les serres que envolten Barcelona, com la de Colserolla, però amb un sistema d'assistència al pedaleig que els hi faciliti l'exercici», descriu Marc Rodrigálvarez, de Biking Point.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento