Barcelona és la quarta ciutat, de les 29 analitzades, més cara per obtenir el carnet (1.004 euros), per darrera de Pamplona, Bilbao i Logronyo. Tanmateix, si l’alumne té més dificultats per aprovar i necessita més convocatòries d’examen i pràctiques de cotxe, el preu mitjà a Barcelona puja fins als 1.637 euros.
Des de FACUA, es recomana als usuaris que a més de tenir en compte la proximitat geogràfica de l’autoescola es comparin preus. Així, abans d’elegir cal sumar les quantitats que s’han de pagar i preguntar si l’IVA està inclòs.
Diferència d’un 30%
L’informe, que compara els preus de diverses autoescoles de la capital catalana, detecta una diferència de 266 euros (un 30%) entre la més cara (1.110,60 1) i la més barata (844,50 1). Pel que fa a la mitjana espanyola, els preus de Barcelona són un 20,8% més cars (77 1 més). L’estudi diu que les ciutat més barata és La Corunya (465 1).
FACUA lamenta que la majoria dels establiments enquestats són poc clars amb les seves tarifes i denuncia l’e-xistència de pactes de preus entre algunes autoescoles.
També s’estudia el preu de les pràctiques. A Barcelona, per 45 minuts de classe es paga 27,33 euros, un 10,6% més que la mitjana de les 29 ciutats estudiades. A més d’aquesta despesa, l’estudiant ha de sumar els 78 euros que cobra Trànsit per examinar-lo.
Descomptes i material didàctic
Algunes autoescoles ofereixen lots com a forma de descompte, en els quals s’inclou el preu de la matrícula i un número de pràctiques que oscil·la entre una i 32. Aquesta és, segons FACUA, una forma d’abaratir el preu, tot i que obliga a l’alumne a contractar un número de classes per avançat abans de rebre-les i sense possibilitat d’anul·lar-les si al final decideix que no les necessita. Sobre el material didàctic, les autoescoles faciliten els llibres i tests per preparar el teòric. El preu varia molt segons l’establiment.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios