Això significa que aquestes coses passen fins i tot en els països més desenvolupats.

L’Administració en aquests casos ha de mostrar la sensibilitat necessària vers els afectats, que són els que hi surten perdent més. Tècnicament, segur que es pot resoldre la situació creada, però no n’hi ha prou. Trobar-se segur a casa requereix tenir cobert l’aspecte més tècnic, però també el psicològic. Per això, és fonamental comptar amb tot el suport dels serveis socials i, si cal, tenir les garanties tècniques de professionals triats pels mateixos afectats. De manera que, quan arribis a la nit a casa puguis dormir tranquil.

Sortosament no hi ha hagut desgràcies personals i per tant tot plegat ha de servir perquè en les moltes obres que s’han de fer a Barcelona durant els propers anys com la línia 9 del metro, el túnel del TGV o l’ampliació de les línies 2, 5 i 4, s’extremin les mesures i es coneguin perfectament quins són els passos i les garanties.

Només això permetrà preservar la confiança de la ciutadania en l’administració que faci el túnel del TGV (Estat) o el metro (Generalitat). L’Ajuntament, per la seva banda, com a administració més propera al ciutadà, ha de garantir el bon funcionament de la ciutat i vetllar pels seus ciutadans.

* Segon tinent d’alcalde de Barcelona
jportabella@mail.bcn.es