Aquest volum augmentarà aquest any si se segueix amb la tendència dels últims sis mesos. Des del gener, s’han portat a l’oficina 29.380 objectes, dels quals més de 5.000 són carteres i 7.017 són documents d’identitat.
Els objectes perduts són trobats a múltiples llocs: a la via pública, als transports públics (metro i autobusos), a centres comercials o a bústies de correus. La gran majoria són entregats a l’oficina pels ciutadans. D’altres, provenen de les diverses comissaries. I fins a 427 van ser dipositats per taxistes.
Es guarden tres mesos
Els objectes que arriben a l’oficina es guarden fins a tres mesos, menys els que es consideren de valor (joies i diners) que es guarden dos anys.
Si el propietari d’un objecte perdut no el reclama, la persona que l’ha portat té 30 dies per reclamar-lo. Per llei, passa a ser de la seva propietat. Si passat aquest període de temps, continua sense reclamar-lo ningú, aleshores s’envia l’objecte a una entitat benèfica. Un 39,1% dels objectes que van ser lliurats a l’Oficina de Troballes (20.683) va ser retornat als seus propietaris. Un 4,9% d’aquest percentatge (2.588) es va entregar en mà al titular, un 17,5% es va retornar per correu certificat al seu domicili particular, i un 16,7% es van entregar a ciutadans estrangers a través del seu consolat.
La majoria dels objectes retornats per correu són diferents tipus documentació. Una de les raons de la gran quantitat de carnets DNI, targetes i carteres que rep l’oficina és que molts d’ells han estat robats.
El ciutadà que perd algun objecte es pot dirigir a l’oficina o també pot consultar a través de la pàgina web municipal (www.bcn.cat) si ha estat trobat.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios