La cancillera alemana, Angela Merkel, alvirtió güei a Artur Mas y a la candidatura independentista de Cataluña que los Trataos de la Unión Europea garanticen la soberanía ya integridá territorial de los Estaos y considera "bien importante" que se respete la llegalidá internacional.

Merkel respondía asina en rueda prensa con Mariano Rajoy en Berlín al preguntes sobre si considera que Cataluña quedaría fuera de la UE si declara la independencia de manera unillateral como ta amenazando'l presidente Artur Mas y la llista soberanista 'Junts pel si' na que va a les próximes elecciones autonómiques.

La cancillera dexó claro que tratara esti asuntu con Mariano Rajoy "como suelen facer los primeros ministros" colos temes d'actualidá política", y precisó que la posición de dambos ye "bien asemeyada".

Nesti sen, recordó que "tán los trataos de la UE y toos tenemos que respetar los Trataos europeos que garanticen la soberanía y l'integridá territorial de cada Estáu". Añadió que "por eso ye bien importante que se respete la llegalidá nacional ya internacional" y repitió que con Rajoy "equí nun hai nengún tipu de diferencies".

Nun se mete en campañes electorales ayenes

Merkel tamién atendió a preguntaes sobre si taba preocupada pol resultáu que pudieren ofrecer les elecciones catalanes y les españoles, dada la fragmentación del votu que muestren les encuestes. La Cancillera atayó l'asuntu asegurando que nun se mete en campañes electorales ayenes y que tien confianza nel presidente del Gobiernu d'España, Mariano Rajoy, y en que vayan siguir les mesmes polítiques económiques nel futuru. "Tenemos gran interés en que la senda económica d'éxitu de los últimos años puea siguise", repostió.

"Tampoco ye un secretu que formamos parte d'una familia europea de partíos y deseo muncho éxistu al presidente del gobiernu y creo que'l camín d'España realmente va a hacia arriba y munches persones van tenelo en cuenta nes elecciones.

Consulta aquí más noticias de Asturias.