La febre del Bicing arribarà  aquesta setmana als 70.000 usuaris. Un ritme d’altes al servei d’unes 1.000 al dia i amb una recaptació en quotes de prop de 420.000 euros.

Les bicicletes roges han irromput per les calçades i voreres de Barcelona. N’hi ha gairebé 1.500, repartides a 94 estacions, i cadascuna té una mitjana de 15 usos diaris.

Tanmateix, segons la Guàrdia Urbana, aquestes bicis no han generat moltes més infraccions ni tampoc s’han incrementat els ciclistes sancionats: quatre diaris.

L’ascens trepidant del nou sistema de lloguer de bicicletes podria tocar sostre les properes setmanes. La promoció per sis euros d’un abonament anual s’acaba aquest divendres (després costarà 24 euros) i l’arribada de les vacances per a molts barcelonins en serien els detonants.

També aquesta setmana finalitzarà la primera fase de la implantació del Bicing amb 100 estacions i 1.500 bicicletes. Unes 70 persones amb cinc furgonetes s’encarreguen del seu manteniment.

La segona fase, que durarà fins desembre, duplicarà a-questes xifres i ampliarà el nombre de ganxos i bicis de les estacions més concorregudes. A més, es posaran més terminals entre les zones amb una gran demanda.

Les primeres queixes dels usuaris

La majoria dels usuaris del Bicing aplaudeixen el nou servei, però amb alguns retrets. Les queixes més habituals, rebudes en cartes a 20 minutos, són la falta de bicicletes o de lloc per aparcar en algunes estacions, per exemple, ara, a les de la platja. Alguns abonats també critiquen el retard de dues o tres setmanes a l’hora de rebre la targeta. Una altra denúncia és que el sistema magnètic no reconeix de vegades la targeta o no deixa agafar bicis. Els usuaris també reclament més carrils-bici.