Els radars mòbils cacen dos infractors cada minut

  • El Servei Català de Trànsit cedeix 21 detectors de velocitat als ajuntaments.
  • La N-II és un dels punts més controlats perquè és el gran punt negre.
Un radar mòbil a la carretera N-II dilluns al seu pas per Arenys de Mar.
Un radar mòbil a la carretera N-II dilluns al seu pas per Arenys de Mar.
Un radar mòbil a la carretera N-II dilluns al seu pas per Arenys de Mar.

La carretera N-II, que creua el país de sud a nord, és una de les vies més controlades pels nous cinemòmetres o radars mòbils que cedeix temporalment el Servei Català de Trànsit.

De moment, els primers resultats constaten que es cacen una mitjana de gairebé dos cotxes per minut.

A Arenys de Mar, l’aparell detecta 105 infractors cada hora.

La N-II, al seu pas pel Maresme, és el primer punt negre de sinistralitat de l’Estat, amb 800 accidents en sis anys.

Trànsit detalla que hi ha 21 d’aquests aparells cedits als ajuntaments, que fan torns de quinze dies a l’any, tot i "estar en procés d’adquirir-ne 20 més".

En zones urbanes, on la velocitat està limitada a 50 Km/h, els radars enxampen una mitjana de 16 infractors cada vuit minuts, el que ve a representar més de 100 multes cada hora.

Segons l’Ajuntament d’Arenys de Mar, "augmentem els límits de tolerància per sobre del 10% fixat". Des de Trànsit es torna a insistir en la necessitat d’elaborar Plans locals de seguretat per regular el que a nivell de Catalunya fa disparar els índex de mortalitat.

Carreteres negres

El 31% dels morts de trànsit es detecten a vies urbanes. En trams controlats per radars, la sinistralitat baixa un 34%.

La N-II lidera el rànquing d’accidents amb més de 10 víctimes mortals a l’any en la zona compresa entre Premià i Cabrera.

Precisament ahir, la N-II va sumar una nova víctima a Vilademuls , quan un camió i una furgoneta van xocar frontalment. Va morir a l’acte el conductor de la furgoneta.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento