800 xofers han portat el bus amb mampares o càmeres

  • 12 busos duen pantalles de protecció i càmeres de videovigilància en període de proves.
  • El setembre es podrien implantar a bona part de la flota.
Un dels sis autobusos amb mampara per protegir el conductor de possibles agressions (Eros Albarrán).
Un dels sis autobusos amb mampara per protegir el conductor de possibles agressions (Eros Albarrán).
Un dels sis autobusos amb mampara per protegir el conductor de possibles agressions (Eros Albarrán).

Per protegir els conductors. Amb aquesta finalitat s’han instal·lat mampares i càmeres de videovigilància a 12 autobusos de Barcelona.

Tot just estan en període de proves, però, quan el juliol s’avalui aquesta experiència pionera, més de 800 conductors hauran viatjat amb aquests sistemes dissuassius.

Cada dia surten els autobusos en prova des de cotxeres diferents i s’alternen els xofers i les línies a cobrir.

Avaluació del conductor

Un cop acabat el trajecte, el conductor ha d’avaluar la iniciativa i, a partir d’aquestes dades, el Comitè de Seguretat i Salut de TMB haurà de decidir, a final de juliol, si els sistemes s’implanten a d’altres cotxes. En cap cas s’instal·laria a tota la flota.

Les mampares són de metacril·lat i tenen una petita obertura a la part inferior, a banda de poder-se obrir parcialment com si es tractés d’una finestra, ja que molts conductors es queixen de sensació de claustrofòbia i també d’aïllament.

Davant de l’elevat nombre d’agressions que patien els conductors d’autobús (3 al mes de mitjana), el Comitè de Seguretat va decidir implantar sistemes dissussoris.

Tanmateix, els conductors valoren millor les mampares que les càmeres. La majoria no vol que s’implanti cap sistema.

Els conductors no posaran multes

Si en un moment es va plantejar instal·lar càmeres de control del trànsit que enregistressin les infraccions dels cotxes des dels autobusos, finalment aquesta possibilitat ha quedat totalment descartada.

I és que hauria d’haver estat el propi conductor qui premés el REC per enregistrar les possibles infraccions comeses pels turismes al carril bus. Fonts de TMB han exposat a 20 minutos que hauria d’haver-hi un agent de la Guàrdia Urbana "que calibrés si es tracta d’una infracció o no i, en cas afirmatiu, donar el permís per enregistrar-ho".

A més a més, la llei no permet enregistrar els vehicles i les seves matrícules per un període indefinit de temps. Descartada, doncs, aquesta opció, s’ha deixat el control de les infraccions al carril bus (principal escull per als autobusos) als cotxes fotomultes ja en funcionament.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento