L’afegiment a sis escoles d’un nou grup de 25 nens de P3 ha fet que en algun cas s’hauran d’organitzar el proper curs diversos torns per dinar, anar al pati o fer la migdiada.

Davant la manca de places, que ha quedat palesa després de les prematriculacions, els CEIP Reina Violant (Gràcia), Eulàlia Bota i Sant Pere Nolasc (Sant Andreu), Mallorca i Fort Pienc (Eixample) i Fluvià (Poblenou) estan creant noves classes de cara al setembre.

Desajustos de places

En alguns barris hi ha escoles amb places vacants al costat de les masificades
Però, en algun d’aquests casos, es dóna la circumstància que en escoles dels voltants hi ha places vacants. Això passa al CEIP Fort Pienc que, juntament amb els pares i mares de les escoles properes Pere Vila i Ramon Llull, han demanat el repartiment dels alumnes entre els tres centres.

Per això, es concentraran aquesta tarda a la plaça Sant Jaume. "Els nens estaran obligats a fer dos torns de pati, una classe de P3 haurà d’estar en una tercera planta i al menjador caldrà fer tres torns de 20 minuts cadascun", es planyia ahir el director del Fort Pienc, David Beltrán.

Per contra, el director del CEIP Ramon Llull, Eduard Casanovas, explicava a 20 minutos que "no ens importa acollir més nens al nostre centre". Des del Consorci d’Educació, l’ens que organitza els grups, s’argumenta que "l’escola Fort Pienc té capacitat" per absorbir un nou grup.

La sisena hora dóna maldecaps

Que la sisena hora no ha complert les expectatives ja no és un rumor, sinó que ara ve reforçat per un estudi dut a terme per la Universitat de Girona.

Entre els 420 mestres consultats de tot Catalunya, la majoria s’han queixat de la manca de relació entre professors i entre els alumnes d’educació infantil i primària degut als canvis d’horari.

Pel que fa a l’ambient que es respira als centres, gairebé la meitat perceben un decaïment lleuger (30,4%) o notable (17%) respecte el curs passat.

El 43%, en canvi, no nota gaire diferències entre aquest curs i el de l’any passat. Pel que fa als continguts de la polèmica sisena hora lectiva, la majoria de les escoles l’han dedicada a matèries lingüístiques (sobretot, català) o a les matemàtiques i ho han fet en els mateixos grups de classe i no en d’altres més reduïts, tal com havia recomanat el Departament d’Educació.