'Apps' mòbils per apropar els serveis públics a un cop de dit

  • L'AMB es bolca amb les noves tecnologies aplicades al ciutadà.
  • Ha desenvolupat diferents aplicacions en el darrer any i mig.
  • Aquesta primavera està prevista la posada en marxa de l'aplicació AMB Parcs.
Un móvil con diferentes aplicaciones.
Un móvil con diferentes aplicaciones.
ESQUIRE
Un móvil con diferentes aplicaciones.

Les aplicacions mòbils estan facilitant l’accés a múltiples serveis públics metropolitans de manera fàcil, accessible i còmoda, a través del mòbil o la tauleta. L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) s’ha bolcat amb les noves tecnologies aplicades al ciutadà i, dins de la seva ambiciosa estratègia digital, ha desenvolupat diverses apps en el darrer any i mig, que donen servei a un cop de clic. De moment, aquestes estan disponibles per als sistemes operatius iOS i Android. Aquesta primavera està prevista la posada en marxa de l’aplicació AMB Parcs, que agruparà informació sobre els 40 parcs metropolitans.

AMB Temps Bus: Aquesta aplicació per a mòbils, creada fa dos anys, permet accedir a la informació de les freqüències de pas i els itineraris dels autobusos metropolitans per les 4.500 parades existents a la xarxa. Gràcies a la geolocalització, es poden localitzar les parades més properes a la nostra ubicació. Joan Maria Bigas, director de serveis tècnics de transport i mobilitat de l’AMB, avança que «ara volem fer-la accessible per a persones invidents». Aquesta app està disponible per a iPhone i Android.

AMB Taxi-Barcelona: Per saber l’import aproximat d’un trajecte i «trencar amb el mite que el taxi és car», afirma Eduard Ràmia, gerent de l’Institut Metropolità del Taxi (IMET). L’aplicació ha rebut més de 102.770 consultes i se l’han descarregat un total de 17.121 usuaris. Es volen incloure altres serveis a l’app, com ara demanar un taxi des de la mateixa aplicació o un model de cotxe específic segons les necessitats de cada client. «Crec que la tendència és que les emissores aniran a la baixa i l’ús de les apps creixerà, per això, volem seguir treballant en l’aplicació de l’IMET i aconseguir que, a més de dir-nos el preu de la carrera, ens posi en contacte amb el taxista», explica Ràmia sobre l’aplicació.

AMB Bicibox: El servei metropolità d’aparcaments segurs per a bicicletes privades Bicibox compta des del passat mes de setembre, coindidint amb la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible, amb una app, AMB Bicibox. Dóna la possibilitat als usuaris d’aquest servei implantat a 13 municipis metropolitans de saber els aparcaments més próxims a la seva ubicació, la disponibilitat de places lliures i les incidències del servei a temps real. Diàriament, estacionen 3.000 bicicletes en aquests aparcaments. Es vol que en un futur proper aquesta aplicació faci possible la reserva de plaça d’aparcament.

AMB Infoplatges: Per saber l’estat de les 39 platges metropolitanes, com ara el temps, la temperatura de l’aigua, el transport públic, les activitats programades, els serveis de primers auxilis i les incidències. Es va presentar l’estiu passat i enguany estarà a ple rendiment.

AMB Parcs: Estarà enllestida aquesta mateixa primavera i posarà a l’abast de l’usuari la informació sobre els 40 parcs que configuren l’actual Xarxa de Parcs Metropolitans de Barcelona. Aquestes cinc aplicacions mòbils responen totes elles a la forta aposta dels 36 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona per esdevenir una gran «ciutat de ciutatscintel·ligents», que s’impulsincmitjançant l’ús generalitzatde les noves tecnologies web, apps i smart city.

Noves iniciatives en 'smart city'

L’AMB ha adjudicat la creació d’una plataforma tecnològica de serveis avançats d’smartcities. Una de les primeres proves pilot on l’AMB ja ha començat a aplicar aquest tipus de tencologia són les platges metropolitanes, una extensió de 32 quilòmetres per la qual cada any passen més de 9 milions de persones, i els parcs metropolitans. L’aplicació de sensors intel·ligents, per exemple, detecta possibles avaries a les dutxes i evita el malbaratament d’aigua, o bé controla el nivell de les papereres a través de sensors, la qual cosa permetria unagestió més eficient del servei de neteja.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento