Aerobús
Turistas y viajeros esperando el autobús que conecta el Aeropuerto de Barcelona-El Prat con la ciudad, en una imagen de archivo. EFE

L'Aerobús s'ha connectat al segle XXI. Els 30 vehicles que conformen la flota d'autobusos que uneixen el centre de Barcelona amb l'Aeroport del Prat s'han renovat completament per dins i per fora i incorporen tot un seguit d'avenços tecnològics, entre els quals destaca el servei de Wi-Fi. Els usuaris valoren aquest transport, que té freqüències de pas de cinc minuts, amb un 8,5 sobre 10. A l'actualitat, l'Aerobús concentra el 13,8% del total de trajectes cap a l'Aeroport.

Els usuaris valoren aquest transport, que té freqüències de pas de cinc minuts, amb un 8,5 sobre 10

S'ha destinat 560.000 euros a repintar i reformar l'interior i l'exterior dels cotxes i a dotar de xarxa de Wi-Fi gratuïta als vehicles. Els viatgers poden fer ús d'internet de manera lliure des dels seus smartphones, tauletes i ordinadors. A més,  s'han col·locat a cada bus sis preses d'USB per carregar els dispositius electrònics durant el trajecte. També s'ha instal·lat un sistema de videovigilància per oferir més seguretat, amb tres càmeres HD.

El lífting ha inclòs també les lluminàries de la cabina, que s'han substituït per llums LED de baix consum i major lluminositat. Els cotxes han quedat pràcticament nous. Tenen cinc anys d'antiguitat i la seva vida útil és d'uns 10 anys. Durant el viatge, unes pantalles informatives reprodueixen a bord les activitats i principals punts d'interès turístic, cultural, arquitectònic i gastronòmic de la ciutat de Barcelona. El servei d'Aerobús és titularitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i consta de dues línies, una per cada terminal de l'Aeroport, la T1 i la T2. El trajecte és d'uns 30 minuts i el preu del bitllet és de 5,90 euros, «el més competitiu de les capitals europees», com assegura el vicepresident de l'AMB, Antoni Poveda.

5,2 milions de viatgers durant el 2014

El passat any 2014 es van registrar un total de 5,2 milions de viatgers i, des de l'inici del servei d'Aerobús l'any 2010, ha transportat 27,7 milions de persones, segons les últimes dades de l'AMB..

A la presentació de la renovació de la flota, el president de l'AMB i alcalde de Barcelona, Xavier Trias, va afirmar que, amb l'entrada en funcionament de la connexió de metro de la Línia 9 amb l'Aeroport, prevista per al 2016, no perilla aquest servei d'autobús. Molt al contrari, «conviurà» perfectament amb el metro, doncs donarà servei al centre de Barcelona, mentre que el suburbà connectarà sobretot amb la zona alta de la ciutat i amb els barris de l'Hospitalet de Llobregat.

WI-FI gratuït als 30 vehicles de la flota

Diversos usuaris de l'Aerobús consultats per aquest diari han destacat com a punts forts del servei la seva rapidesa, la facilitat d'arribar al centre neuràlgic de Barcelona, la comoditat del transport i la possibilitat per deixar les maletes a l'interior del vehicle. També s'han mostrat gratament sorpresos per la incorporació de Wi-Fi gratuït, que els ajuda a poder consultar online mapes de la ciutat i dels transports, saber quin itinerari segueix el bus dins de la capital i localitzar l'allotjament.

El perfil de viatger més freqüent

L'usuari més habitual del servei d'Aerobús és, segons les dades de l'AMB, una dona d'entre 25 i 34 anys d'edat, treballadora en actiu i amb estudis universitaris, resident a la ciutat de Barcelona o a la seva àrea metropolitana i que viatja a l'Aeroport per agafar un avió per fer turisme.

La valoració dels passatgers acostuma a ser positiva, reflectint l'esforç per la millora d'aquest servei. La nota mitjana que li posen els viatgers és del 8,5% el passat 2014 (considerada molt alta per a un servei de transport públic). Els aspectes que més destaquen els usuaris són les freqüències de pas, la rapidesa del trajecte i la sensació de seguretat respecte a robatoris i altres molèsties.

El passat any 2014 es van registrar un total de 5,2 milions de viatgers, segons dades de l'AMB

L'Índex de Satisfacció del Client (ISC) es manté en un 80,62 sobre 100. Aquesta nota s'obté després de consultar als usuaris sobre diferents aspectes del servei de bus: des de la temperatura i el confort al preu del bitllet, la neteja, la facilitat d'accés o la capacitat dels espais habilitats per a l'equipatge.

La connexió a internet permet utilitzar altres programes i aplicacions en línia. Només està limitada la descàrrega d'arxius molt grans i la visualització de continguts inadequats. La connexió no requereix per part de l'usuari cap mena de registre ni de contrasenya. La prestació és molt útil sobretot per a viatgers en trànsit provinents d'altres països. El servei és completament gratuït.

"M'agrada que tingui tantes freqüències de pas"

Irene Gellida (26 anys, actriu). «Em sembla molt còmode que l’Aerobús tingui tantes freqüències de pas per tal de poder arribar a la ciutat des de l’Aeroport. També m’agrada la seva comoditat. Que ara hi hagi accés gratuït a Wi-Fi i preses d’USB també em sembla molt bé. No ho sabia. El preu tampoc em sembla del tot malament. En general, valoro força bé aquest servei públic».

"Em resulta molt còmode que hi hagi parades al centre"

Maria Jesús Cortés (61 anys, prejubilada). «El trobo un transport de gran qualitat i sempre m’hi he sentit a gust i bé quan l’he utilitzat per anar o tornar de l’Aeroport. A més, les parades al centre de la ciutat em resulten molt còmodes perquè hi visc a prop. El preu també em sembla bo, sobretot, en comparació amb el que costa l’autobús de l’Aeroport a altres ciutats europees, com ara Londres».

 

Consulta aquí más noticias de Barcelona.