L’AVE arriba als afores de Barcelona en proves i va a 300 km/h a Tarragona

  • Són els exàmens perquè l’alta velocitat arribi a Sants aquest setembre.
  • La línia tarragonina ja va tan ràpida com la de Sevilla.
Un conductor de l’AVE porta, ahir, el tren entre Tarragona i Madrid a 300 km/h. (Jaume Sellart / Efe)
Un conductor de l’AVE porta, ahir, el tren entre Tarragona i Madrid a 300 km/h. (Jaume Sellart / Efe)
Un conductor de l’AVE porta, ahir, el tren entre Tarragona i Madrid a 300 km/h. (Jaume Sellart / Efe)
Avui comencen les proves prèvies a la posada en funcionament de l’AVE a Barcelona. Els trens examinaran el bon estat de la plataforma entre Perafort (Tarragonès) i Sant Joan Despí.

Aquestes proves s’estendran fins a la mateixa estació de Sants al setembre, segons va avançar ahir la ministra de Foment, Magdalena Álvarez. Els combois comprovaran l’alineació, la plataforma, les vies o la catenària, però no la velocitat, per ara.

Tres anys després, a 300

Al desembre del 2007 l'AVE arribarà a Sants
El conseller d’Obres Públiques, Joaquim Nadal, va elogiar aquests avanços: «Avui és més fàcil dir que fa uns mesos que al desembre del 2007 l’AVE arribarà a Sants». També es posaran en marxa
trens llençadora regionals des de Barcelona.

Ahir es va posar a 300 km/h l’AVE entre Madrid i Tarragona i Osca . Es va inaugurar fins a Lleida l’octubre del 2003, però no superava els 200 km/h per un problema de senyalització. La línia entre Madrid i Sevilla va a 300 km/h des del principi, l’any 1992.

"Més val tard que mai", raonava ahir algun usuari del passatge inaugural, en què va viatjar Álvarez. La ministra confia a convèncer el patronat de la Sagrada Família que el temple no corre cap perill amb el traçat pel centre. De moment, no s’apugen els preus de l’AVE, tot i que es retalla de 15 minuts el trajecte Tarragona-Madrid (2.40 h).

Competència del Pont Aeri

Barcelona veu l’alta velocitat com la gran competència al pont aeri. A Lleida, amb AVE més de tres anys, l’Associació de Consumidors no nota grans efectes i posa les esperances en l’AVE català. Girona, Lleida i Tarragona estaran unides a Barcelona en menys d’una hora amb l’AVE, però no a 300 km/h.

Integració del tren a L’Hospitalet

Conveni. Es vol integrar la xarxa ferroviària a L’Hospitalet els propers anys. Estat, Generalitat i Ajuntament de L’Hospitalet han d’acordar com es finançaran els 300 milions de les obres.

Soterrament de la línia de Vilanova (C2). Des d’abans de la Gran Via fins a l’inici de l’intercanviador de la Torrassa. Inclou la nova estació Bellvitge/Gornal.

Intercanviador de la Torrassa. Permetrà la connexió de les línies C2 i C4 de Rodalies i L1 i L9 del Metro.

Soterrament de la línia de Vilafranca (C4). Entre la boca del túnel del Gornal fins a l’intercanviador de la Torrassa.

Cobriment de les vies. Dels trams de les línies de Vilanova i Vilafranca entre la sortida de l’intercanviador de la Torrassa i el terme municipal de Barcelona.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento