El bitllet de metro de la L9 a l'Aeroport tindrà recàrrec

  • El tram de la Zona Universitària a les terminals del Prat entrarà en funcionament el febrer del 2016.
  • Comença la fase de proves.
  • La freqüència de pas serà de 7 minuts.
Les estacions de la L9 a l'Aeroport ja estan llestes per ser estrenades.
Les estacions de la L9 a l'Aeroport ja estan llestes per ser estrenades.
J. RAMON TORNÉ/ACN
Les estacions de la L9 a l'Aeroport ja estan llestes per ser estrenades.

Per anar a l’Aeroport de Barcelona amb la futura L9 del Metro s’haurà de pagar un “suplement”, encara per determinar. Ho va anunciar aquest dijous el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, durant un trajecte entre la T1 i la T2 amb un comboi d’aquesta línia, un viatge que va marcar l’inici de la fase de proves per posar en marxa el tram que ha d’unir la Zona Universitària amb les dues terminals.

Aquest, segons va donar a conèixer aquest dijous la Generalitat, entrarà en funcionament el febrer del 2016, amb la idea que pugui donar servei als congressistes del Mobile World Congress, i tindrà una freqüència de pas de 7 minuts.

Fins llavors, es realitzaran 3.700 protocols de proves, per comprovar l’estat de les instal·lacions elèctriques i de seguretat, les estacions, la ventilació, l’energia, les comunicacions, les portes i el sistema de conducció automàtica (el viatge d’ahir es va fer amb conductor perquè aquest encara no està a punt).

Els tests s’efectuaran primer amb un sol comboi entre la T1 i la T2 i progressivament s’aniran ampliant les circulacions. Entre la primavera i la tardor del 2015 s’aniran incorporant cadascuna de les 14 unitats que donaran servei a la línia.

Un dels trams més llargs

El tram entre la Zona Universitària i l’Aeroport és un dels més llargs de la xarxa de Metro de Barcelona amb una longitud de 20 quilòmetres, equiparable a la de la L1 del Metro, que és la més llarga de la xarxa i en té 20,7.

Fins al moment, s’han construit els túnels i viaductes, la zona de tallers i les estacions –a les de l’aeroport ja funcionen les escales mecàniques i els indicadors lluminosos i s’han instal·lat màquines expenedores de bitllets–. Queden pendents les instal·lacions de cable i fibra òptica, dels sistemes de comunicació i conducció automàtica, d’ascensors i d’escales mecàniques i la finalització de la col·locació de via i catenària.

Vila va assenyalar "l’obra d’enginyeria financera" que ha suposat poder posar en marxa aquest tram de la L9 el 2016. Serà possible gràcies a la banca, que ha adelantat els 190 milions d’euros que faltaven per poder acabar l’obra, amb un cost total de 2.862 milions d’euros.

En paral·lel al nou tram, entraran en explotació 6,3 quilòmetres del ramal de Zona Franca perquè els trens accedeixin als tallers i al dipòsit.

Donarà servei a Barcelona, L'Hospitalet i El Prat

El nou tram de la L9 fins a l’Aeroport unirà Barcelona, L’Hospitalet de Llobregat i El Prat de Llobregat i dotarà de servei de Metro zones habitades que fins ara no en tenien. Tindrà un total de 15 estacions: Zona Universitària (connexió amb l’L3), Collblanc (L5), Torrassa (L1), Can Tries-Gornal (que connectarà en el futur amb el ramal cap a Zona FRanca), Europa Fira (FGC), Fira, Parc Logístic, Mercabarna, Les Moreres, El Prat Estació (Rodalies i Regionals), Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport T2 (Rodalies) i Aeroport T1.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento