Trens directes fins a Barcelona escurçaran el temps del viatge

  • El Govern reduirà el trajecte fins un 70% des de capitals de comarca.
  • Ho farà posan més combois quan tingui la gestió de Rodalies.
Quan la Generalitat assoleixi la gestió de Rodalies-Renfe (un dels primers punts a negociar amb el nou Estatut), es fixarà com a objectiu reduir el temps de viatge entre les capitals de comarca i Barcelona ciutat. Per aconseguir-ho,
potenciarà els trens directes i semidirectes amb menys parades.

Tal com consta al Pla d’Infraestructures del Transport a Catalunya , escurçarà el temps de viatge a Barcelona fins un 70% des de les capitals de comarca, amb més trens directes o semidirectes fins a Barcelona.

15 minuts des de Mataró

Així, per exemple, el recorregut que ara fa un tren de Rodalies entre Mataró i l’estació de Barcelona-Plaça de Catalunya, emprant entre 39 i 40 minuts, amb els trens orbitals o directes es farà en 15 minuts.

Les primeres millores de temps es localitzaran aquest any a l’Anoia i el Bages, guanyant de 15 a 20 minuts pel desdoblament de Pallejà o l’apartador de Capellades.

La línia de Martorell a Barcelona, pel Baix Llobregat, guanyarà sis minuts.

Metro de divendres nit

L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va assegurar ahir que no descarta obrir el metro també les nits de divendres, tot i que abans caldrà passar la prova dels dissabtes que s’inicia el dia 14. «És una qüestió organitzativa», va dir.

Transports Metropolitans preveu que, amb un tren cada 15 minuts, les tres hores d’ampliació del servei de la nit de dissabte hi haurà 10.000 usuaris més.

 

Mostrar comentarios

Códigos Descuento