Mala mar

Dissabte, 7 de maig del 1933. Barcelona viu avui com mai de cara al mar. Aquest procés, però, no ha estat exent de conflictes.
Formava part de la comissió de propietaris d’autocar que havien anat a parlar amb el governador. S’havia trobat un amic al carrer i li estava explicant com s’havia desenvolupat la reunió. «El Govern Civil ha ordenat que no atraqui cap creuer més al port de Barcelona fins que no s’acabi el problema», li va assegurar el propietari d’autocar al seu amic.Aquells dies hi havia obert un conflicte entre els taxistes i els conductors d’autocar, que havia desembocat en alguns incidents l’últim diumenge. Els taxistes no volien deixar que els autocars portessin a visitar diversos punts de la ciutat els turistes que arribaven en creuer al port. Els taxistes consideraven que la feina de traslladar els creueristes era seva i que els autocars els feien competència deslleial. El governador els va atendre, els va escoltar, però els va deixar clar que la solució a aquell problema no la tenia ell, sinó que pertanyia a la Junta del Port dictaminar qui estava capacitat per oferir aquell servei als turistes. També els va dir que l’altra part implicada era l’Ajuntament, que era la institució que tenia les competències en circulació de vehicles.

L’equip de govern municipal, però, tenia aquells dies una altra preocupació, tot i que també estava relacionada amb el mar. La comissió per a la neteja i l’embelliment de les platges havia hagut de prendre una decisió dràstica per mirar de garantir la salubritat de l’aigua. L’Ajuntament va aprovar un paquet de mesures encaminades a reduir la contaminació que produïen els habitants de les cases que s’havien alçat a la riba de les platges barcelonines. Es va establir un servei ordinari de recollida d’escombraries, es va acordar la construcció de latrines i posar un servei de vigilància per impedir que els veïns llencessin les deixalles al mar.

El propietari d’autocar, encara visiblement esverat, va voler ser sincer amb el seu interlocutor: «Jo no sé com acabarà tot això, però crec que cada cop vindran més turistes en creuer a Barcelona i que serem nosaltres els que els haurem de transportar, perquè els nostres vehicles tenen una major capacitat que els taxis». L’amic va assentir amb el cap, donant-li la raó. Sota un braç, duia un exemplar del llibre Els problemes de la Banca Catalana, de Joan Sardà i Lluc Beltran, que s’havia comprat per cinc pessetes aquell mateix matí a la llibreria Catalònia.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento