La Línia 9 arriba a la Sagrera

Els dos ramals de Badalona i Santa Coloma s’enllestiran al 2008.
Les fulles de la tuneladora de 12 metres de diàmetre, ahir, en el darrer tram. (Ramon Vilalta / Ptop)
Les fulles de la tuneladora de 12 metres de diàmetre, ahir, en el darrer tram. (Ramon Vilalta / Ptop)
Les fulles de la tuneladora de 12 metres de diàmetre, ahir, en el darrer tram. (Ramon Vilalta / Ptop)
La tuneladora de la L9 del metro ja és a la Sagrera. Ahir va sortir a l’altre extrem de la plaça Onze de Setembre, després d’haver foradat un túnel de mig quilòmetre des de Via Trajana. Es tracta del primer enllaç de la L9 amb els tallers i cotxeres, un punt clau per operar en la línia que acabará els seus extrems al 2008.El túnel acabat passa sota les naus industrials i la platja de vies de la Sagrera, fins arribar al macropou d’Onze de Setembre, al carrer Soldevilla, entre els carrers Camp del Ferro i Riera d’Horta. Abans de l’estiu, la màquina perforadora es traslladarà a l’altre extrem per foradar fins a l’intercanviador de Sagrera-Meridiana.

Funcionar a mitges

El fet de connectar a la Sagrera, on en un futur coincidiran les línies 1, 4 i 5, permetrà posar en funcionament la L9 en un dels seus extrems del Gorg a Badalona i Can Zam a Santa Coloma de Gramenet, sense que estigui tota la línia acabada. La L9 tindrà una longitud de 42 km però el projecte s’eternitza en trobar dificultats geològiques, que també obliguen a aturar les tuneladores. Així, els estudis geològics a cada pas poden arribar a retardar un any més la construcció del tram central, des de la Sagrera fins a Sarrià.

El triangle ferroviari finalitzat ahir entre les tres vies d’Adif és a l’actualitat les cotxeres de la L4 i L2 i el taller de manteniment per tota la xarxa de Ferrocarrils Metropolitans de Barcelona.

Les cues de la L9, segons el projecte inicial, havien d’estar llestes el 2004.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento