Tancaran les Rondes amb barreres en cas de col·lapse

  • La Urbana controlarà les tanques automàtiques des del centre de vigilància.
  • Panells informatius avisaran els conductors.
  • Afectarà entrades i sortides.
Col·lapse a la sortida de Paral·lel de la Ronda Litoral.
Col·lapse a la sortida de Paral·lel de la Ronda Litoral.
ARCHIVO
Col·lapse a la sortida de Paral·lel de la Ronda Litoral.
L’Ajuntament de Barcelona ja està provant
a la Vila Olímpica un sistema automàtic que permetrà tancar amb barreres les sortides i alguna entrada de la Ronda del Litoral
per evitar col·lapses en aquestes vies de circumval·lació i en els carrers adjacents.

La mesura s’ha pres després que els retards a Rodalies propiciessin l’entrada de 32.000 vehicles més en hora punta a la ciutat. La baixada de barreres es controlarà des de un sistema centralitzat ubicat al centre de control de trànsit de la Guàrdia Urbana.

El regidor de Mobilitat, Ferran Julian, va anunciar ahir la implantació, després de l’estiu, d’aquest nou sistema "que evitarà el desplaçament d’efectius policials".

La prova es començarà a fer a tres punts de la Ronda del Litoral, "el primer dels accessos en què s’implantarà aquest dispositiu", regulat per un programa informàtic i que reduirà en un 15% dels embussos viaris en aquests punts.

Per les Rondes circulen diàriament una mitjana de 272.000 vehicles, el 22,6% dels cotxes que diàriament accedeixen a la ciutat.

Costa 10 milions d'euros

Les dues Rondes de circumval·lació tenen una longitud de 24 quilòmetres i una trentena d’accessos i sortides.

El nou sistema de barreres automàtiques té un cost aproximat de 10 milions d’euros.

Els conductors s’assabentaran dels vials tancats a través dels panells informatius. De moment, les tanques entraran en funcionament a l’entrada 22 (carrer Ramon Trias Fargas) que en casos extrems acaba col·lapsant la plaça dels Voluntaris i el carrer Marina.

L’entrada 24, a Selva de Mar, on també suma retencions i a la sortida 21 de la Ronda Litoral en direcció Llobregat, on les situacions caòtiques es desplacen plaça Drassanes o de la Carbonera.

Ja es fa a la Ronda del Mig

Una vegada feta la prova, l’automatisme podrà entrar en funcionament en un temps màxim de tres mesos.

L’Ajuntament, segons el responsable de Mobilitat prefereix "un sistema de barreres automàtiques que de pilones" i en va destacar que es tracta d’aparells "molt segurs".

El tancament amb barreres ja es fa puntualment a altres punts com al túnel de la Ronda del Mig.

Ampliació de l’àrea verda

"Només si ho demanen els veïns". El regidor de Sant Martí, Francesc Narváez, va matisar així ahir que l’Ajuntament no instal·larà noves zones d’estacionament exclusiu per a veïns, l’àrea verda, als districtes de Sant Martí i Sant Andreu.

El regidor de Mobilitat, Ferran Julian, va admetre que hi ha moltes zones on es donen conflictes entre residents i conductors de fora.

En aquests casos, va dir, "estudiarem ampliar de forma perifèrica aquestes àrees", o sigui, que s’estudiaran totes les peticions que arribin dels veïns, com els casos de Sant Andreu i Sant Martí, on grups de veïns volen l’àrea verda d’estacionament.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento