L'orientació als emprenedors dóna els seus fruits a Barcelona

  • Barcelona Activa té una variada oferta de serveis i programes.
  • La reinvenció és una clau de supervivència al mercat laboral.
  • CreaMedia és el programa de creació d'empreses de Barcelona Activa.
  • Dos emprenedors expliquen com els va servir el tutelatge de l'entitat.
Usuaris i tècnics treballant al centre d'emprenedors que té Barcelona Activa per assessorar als ciutadans que volen crear un negoci.
Usuaris i tècnics treballant al centre d'emprenedors que té Barcelona Activa per assessorar als ciutadans que volen crear un negoci.
BARCELONA ACTIVA
Usuaris i tècnics treballant al centre d'emprenedors que té Barcelona Activa per assessorar als ciutadans que volen crear un negoci.

La reinvenció en el mercat laboral és una de les claus de supervivència els darrers anys. I en el cas de l'emprenedoria, gairebé un puntal. Coneixedora d'aquesta realitat i de les necessitats d'aquells que enceten un negoci com a mètode de subsistència, Barcelona Activa posa a la seva disposició una variada oferta de serveis i programes, que estan donant fruits.

És el cas, per exemple, del Vicent Llorca, que va fer-se emprenedor per vocació. El seu amor al circ i a les malabars el va portar a crear una revista especialitzada, Zirkolika (www.zirkolika.com). Va veure un nínxol de mercat en el fet que a la ciutat no existís cap revista especialitzada en aquest tema.

Assegura que del circ «ha fet la seva vida», perquè, des de fa més de quatre anys, organitza, a més, els Premis de Circ de Catalunya. Llorca va passar pel programa de creació d'empreses CreaMedia de Barcelona Activa.

Aquest emprenedor va treure profit d'aquest servei d'acompanyament a la constitució d'empreses en el sector de les indústries creatives. Ara, té previst obrir en els propers dies una botiga d'art circense i posar en marxa en breu el circ de Barcelona.

Una opció de vida

Llorca és un exemple de què ser emprenedor és una opció de vida que es posa en pràctica cada dia i cada hora de l'any. Es pot entrar en l'emprenedoria perquè és té aquesta vocació, perquè tenim una oportunitat de negoci identificada o bé perquè volem canviar la nostra orientació laboral o sortir d'una situació d'atur.

El programa El que cal saber per emprendre de Barcelona Activa està format per activitats d'entre dues i quatre hores de durada, que es programen trimestralment i que complementen el servei d'assessorament a l'emprenedor.

Les sessions serveixen a  l'emprenedor per poder anar configurant la seva idea de negoci, el pla d'empreses i qüestions de gestió, fiscalitat, màrqueting o vendes. També formen específicament en la configuració del perfil de l'emprenedor i en el desenvolupament de les seves habilitats, com la capacitat de lideratge, de negociació i de comunicació.

La majoria d'aquestes activitats, gairebé un centenar, són gratuïtes. I l'usuari es pot inscriure a les que s'ajustin a les seves necessitats. El servei d'assessorament expert també és gratuït i s'hi pot accedir sense cita prèvia.

El cas de la llibreria cooperativa La Caníbal

Amanda Cuesta va obrir La Caníbal el febrer al carrer Nàpols, nº 314. És una llibreria especialitzada en crítica i transformació social i els tres socis –dos estaven a l'atur– tenen experiència en el món editorial i artístic com autònoms.

Van recórrer als serveis d'emprenedoria de Barcelona Activa, que els va assessorar. Es defineixen més que com a emprenedors com a «projecte d'autoocupació» i van fer servir Barcelona Activa per elaborar un pla econòmic i financer «realista» i poder demanar un préstec a interès zero.

Van seguir cursos de fiscalitat i de Seguretat Social, que els van «funcionar molt bé», indica l'Amanda, una de les sòcies. I des de Barcelona Activa els hi van fer el seguiment, la revisió i l'aval de la viabilitat del seu projecte que ara s'ha materialitzat en aquesta llibreria amb un fons de 5.000 llibres.

Tots tres han posat «molta energia vital» en un projecte que veuen com una opció d'ocupació «a llarg termini» i  que compatibilitzen amb feines particulars en el sector artístic i cultural.

Programes a mida CreaMedia

Els programes a mida són accions d'acompanyament a la creació d'empreses adreçades a determinats col·lectius o sectors. La formació s'orienta a poder desenvolupar un pla d'empresa, a mòduls d'habilitats emprenedores, d'assessorament i d'acompanyament personalitzat. Sectors d'activitat sensibles i estratègics per a la ciutat són l'artesania, el comerç, la construcció, els serveis a les persones o la biotecnologia. Els perfils són majors de 45 anys o menors de 25, dones i d'emprenedoria social.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento