Treballar a l'estiu com a via d'entrada al mercat de treball

  • Fins al 29 d'abril està oberta la campanya Treballar a l'Estiu.
  • La impulsa la Regidoria d'Adolescència i Joventut de l'Ajuntament.
  • Es potencien els recursos per augmentar les possibilitats de trobar feina.
La restauració és un dels sectors econòmics amb major demanda de llocs de treball de temporada d'estiu a la ciutat de Barcelona.
La restauració és un dels sectors econòmics amb major demanda de llocs de treball de temporada d'estiu a la ciutat de Barcelona.
BARCELONA ACTIVA
La restauració és un dels sectors econòmics amb major demanda de llocs de treball de temporada d'estiu a la ciutat de Barcelona.

Durant les vacances d'estiu se suma l'aparició d'ofertes de treball puntual amb la necessitat d'una part dels joves d'aprofitar el període estival per poder treballar. Fins al proper 29 d'abril està oberta la campanya de la Regidoria d'Adolescència i Joventut de l'Ajuntament Treballar a l'Estiu, que orienta i promou en l'accés al món laboral dels joves.

El programa dóna a conèixer els serveis i recursos d'assessorament laboral que s'ofereixen als Punts d'Informació Juvenil i facilita el contacte dels aspirants amb empreses que puguin satisfer la seva demanda. El servei també els ofereix un recull d'ofertes existents al mercat de treball en matèria de feina de temporada. En l'edició del 2013, hi van participar més d'un miler de joves en les diferents activitats de la campanya.

32 activitats gratuïtes

Mitjançant aquesta iniciativa, s'ofereixen un total de 32 activitats gratuïtes entre xerrades, tallers i informació i recursos per poder potenciar i augmentar les possibilitats de trobar feina durant l'època estival. En les diferents xerrades informatives adreçades als joves participen des de representants del departament de Recursos Humans de diferents empreses fins a responsables d'entitats barcelonines i assessors laborals.

Els expliquen com es treballa tant en el sector del lleure com del comerç, l'hoteler i de restauració, creuers, parcs d'atraccions i fires. També es donen consells sobre com treballar en regions d'alta ocupació turística o com fer una estada de feina en algun altre país d'Europa, per exemple, com a au-pair.

Raimond Blasi, regidor d'Adolescència i Joventut, indica que «un dels objectius de l'Ajuntament és fer de Barcelona una ciutat d'oportunitats  i invertir en els joves és invertir en el futur de la nostra ciutat». El cicle sobre cerca de feina de temporada es porta a terme dos cops l'any, abans dels mesos d'hivern i estiu, per reforçar les accions de temàtica laboral dels Punts d'Informació Juvenil.

Se situa en l'àmbit de Barcelona Treball Joves, un programa per a la lluita contra l'atur juvenil desenvolupat per la Regidoria d'Adolescència i Joventut, així com per Barcelona Activa. L'orientació en la recerca de feina també es realitza des dels Espais Joves i el Centre per al desenvolupament professional Porta22.

Substitucions "a tots els sectors"

Tot i que els sectors del turisme, la restauració i el comerç creen «més oportunitats d'ocupació a l'estiu», segons la tècnica d'orientació per a joves de Barcelona Activa, Laura Serra, «tots els sectors generen substitucions» i l'estratègia per ser reclutat passa «per valorar què ens aportarà la feina més enllà dels diners:posar en pràctica idiomes, coneixements estudiats...». Perquè qualsevol lloc de feina «genera competències» en l'empleat i «reinserció en el mercat» als aturats de llarga durada.

Com enfocar la recerca de feina

La recerca de feina estival no es diferencia del procés que els experts recomanen seguir durant la resta de l'any. La tècnica en orientació per a joves de Barcelona Activa, Laura Serra, indica que el primer que cal fer és «establir l'objectiu professional en base a l'autoconeixement d'un mateix i del mercat». I recorda que, a banda d'explorar els canals de recerca de feina més adients per a cada sector, com portals i ETT,«cada cop més es reforça les autocandidatures i els contactes».

Serra afirma que les estimacions parlen que «entre el 70 i el 80% de les noves contractacions provenen d'aquest mercat ocult». Especialment en el cas dels joves, cal que valorin com a contactes les seves xarxes de coneguts, amics, companys de classe, professorat i, també, les xarxes socials «com Facebook». I que, en cas de no comptar amb experiència laboral, és bo remarcar al currículum i a la carta de presentació «personalitzada allò que ens diferencia com a bons professionals».

Mostrar comentarios

Códigos Descuento