Barcelona desplegarà al setembre la meitat de la Nova Xarxa de Bus amb quatre noves línies

  • La Nova Xarxa de Bus incorporarà tres nous eixos verticals i un d'horitzontal.
  • TMB es compromet a augmentar la freqüència de pas en cap de setmana.
  • S'han incorporat 20 vehicles híbrids a la flota, que han costat 6,6 milions d'euros.
L'alcalde Trias i el tinent d'alcalde i president de TMB, Joaquim Forn, visiten un dels 20 nous vehicles híbrids incorporats a la flota d'autobusos de Barcelona.
L'alcalde Trias i el tinent d'alcalde i president de TMB, Joaquim Forn, visiten un dels 20 nous vehicles híbrids incorporats a la flota d'autobusos de Barcelona.
Ajuntament de Barcelona/ACN
L'alcalde Trias i el tinent d'alcalde i president de TMB, Joaquim Forn, visiten un dels 20 nous vehicles híbrids incorporats a la flota d'autobusos de Barcelona.

Barcelona arribarà a desplegar la meitat de les línies previstes per la Nova Xarxa de Bus al setembre. Amb la incorporació de quatre nous eixos, tres de verticals i un d'horitzontal, s'arribarà a les 14 línies del bus exprés dos anys després de la seva inauguració.

La posada en marxa de les noves línies passat l'estiu suposarà la supressió de sis línies actuals, que quedaran assumides en els nous eixos. L'H14 anirà de la Zona Franca fins a Sant Adrià (substituirà les línies 9 i 141 actuals), la V13 cobrirà la ruta Pla de Palau-Pl. Kennedy (enlloc del 58 i el 64), la V15 enllaçarà l'Hotel Vela amb la Vall d'Hebron (en comptes de la 17) i la V27 l'Hospital del Mar amb Canyelles.

Actualment, es calcula que la freqüència de pas dels autobusos ràpids és d'entre 5 i 8 minuts, els dies feiners. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha qualificat aquest dilluns com a un "repte" el fet d'aconseguir que els busos passin més sovint el cap de setmana, un dèficit que denuncien repetidament els usuaris.

D'altra banda, la velocitat comercial d'aquest servei és actualment d'uns 12 Km/hora. Una xifra que, segons TMB, suposa un increment del 5% respecte de la velocitat mitjana de la resta de la xarxa de bus. L'objectiu, però, és arribar a un increment total del 10%.

Un cop consolidada la xarxa, TMB calcula que els feiners s'arribarà a prestar servei a 240.000 viatgers en les 14 línies de la Nova Xarxa de Bus, el que suposa el 40% del total.

Barcelona ha incorporat 20 autobusos híbrids a la flota, que han costat un total de 6,6 milions d'euros. TMB argumenta que a la llarga suposaran un gran estalvi donat que consumeixen menys i són més nets. Així mateix, s'ha reconvertit en híbrids 13 autobusos vells.

A les portes del recinte de la Fira,  on l'alcalde Trias i el tinent d'alcalde i president de TMB, Joaquim Forn, han presentat aquest dilluns els nous vehicles, s'hi han congregat una trentena de persones del col·lectiu #Iaioflatues, del sindicat COS i del Centre Social Autogestionat Can Vies. Protestaven contra l'augment de tarifes i reclamant la readmissió d' un conductor acomiadat per agredir un passatger.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento