L'Ajuntament de Barcelona impulsarà cinc grans illes de cases en quatre anys

  • En les zones afectades s'ampliarà l'espai per a vianants fins a un 50%.
  • L'objectiu és rehabilitar l'espai públic, fomentar la diversitat, l'autosuficiència energètica i la mobilitat sostenible.
  • El projecte té un pressupost de 10 milions d'euros.
Vista aérea de la cuadrícula diseñada por Cerdá, en el Eixample de Barcelona.
Vista aérea de la cuadrícula diseñada por Cerdá, en el Eixample de Barcelona.
Archivo
Vista aérea de la cuadrícula diseñada por Cerdá, en el Eixample de Barcelona.

L'Ajuntament de Barcelona impulsarà durant els pròxims quatre anys cinc grans illes de cases, que tenen l'objectiu de millorar la participació ciutadana i la cohesió social, així com rehabilitar l'espai públic, fomentar la diversitat, l'autosuficiència energètica i la mobilitat sostenible, ha informat aquest dimecres en roda de premsa el tinent d'alcalde Antoni Vives.

Les cinc àrees seleccionades són el barri de la Maternitat i Sant Ramon, el Poblenou, la plaça de les Glòries, Hostafrancs i l'Eixample, zones amb "característiques molt diferents i complementàries" que serviran com avaluació del projecte per estudiar els canvis en la qualitat de vida dels veïns i valorar la implantació a la resta de la ciutat.

El projecte, que té un pressupost de 10 milions d'euros, parteix d'un "criteri integral" que implica una tasca transversal de redefinició de l'espai públic i que tindrà la implicació ciutadana i de l'equip tècnic.

La gran illa de cases del barri de la Maternitat i Sant Ramon, a Les Corts, és de moment l'única amb calendari fixat, i es posarà en marxa a l'abril amb un encreuament intel·ligent que regularà amb sensors els semàfors i amb la reurbanització del carrer Benavent.

Vives ha destacat que la plaça de les Glòries "s'està definint com la gran illa de Barcelona", i ha remarcat que les obres que ja s'estan fent per eliminar l'anell vial ja redefineixen l'espai públic i la circulació.

El projecte preveu 42 indicadors emmarcats en els conceptes de funcionalitat, complexitat urbana, espais verds, eficiència i cohesió social, i preveu una ampliació de l'espai pels vianants del 40 al 50%, per la qual cosa la circulació de vehicles en aquestes àrees es veurà reduïda.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento