S’inicien les obres perquè la L11 vagi sense conductor

  • Instal·len mampares automàtiques que tanquen les andanes.
  • La línia rep al dia 3.600 usuaris.
  • Serà la primera amb conducció automàtica a finals d’any.
Fotomuntatge de les portes automàtiques que s'estan instal·lant a les andanes de la Línia 11. (PTOP)
Fotomuntatge de les portes automàtiques que s'estan instal·lant a les andanes de la Línia 11. (PTOP)
PTOP
Fotomuntatge de les portes automàtiques que s'estan instal·lant a les andanes de la Línia 11. (PTOP)

L’estació de Can Cuiàs (Montcada i Reixac) de la L11 és la primera on s’hi instal·len, des d’ahir, portes de tancament automàtic a les andanes.

Es tracta del pas previ a la circulació de trens automàtics –sense conductor–, que seran dirigits des del centre de control de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) a finals d’aquest any, si es compleix el calendari més optimista.

Les mampares que ara es munten a l’anomenat metro lleuger tenen 2,4 metres d’alçada i compten amb vuit portes lliscants que coincideixen exactament amb les dels trens. A més a més, incorporen un senyal acústic.

Única a tot l'Estat

La Línia 11 és la primera de l’Estat amb aquest sistema de tancament i servirà com a referent per a la futura Línia 9. La L11 enllaça Trinitat Nova, Torre del Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana, complint amb el concepte de metro lleuger amb trajectes curts i sovintejats.

Les estacions on seguiran les obres fins setembre són Torre Baró–Vallbona, Ciutat Meridiana i Casa de l’Aigua, zones amb gran creixement d’habitants, el que ha permès trencar les expectatives de viatgers amb un increment del 8%, 3.600 cada dia.

La L11 també ha estat pionera en incloure la nova figura del personal de TMB, "els agents d’atenció al client", creats el 2003.

I els trens van ser pioners en incorporar càmeres que retransmeten en temps real. A banda, la promotora GISA construeix a Trinitat Nova un ascensor inclinat exterior "com un petit funicular", segons TMB, que permetrà als veïns salvar els desnivells del barri.

AVE entre Sagrera i Sant Andreu

El Butlletí Oficial de l’Estat va publicar ahir la declaració d’impacte ambiental de la línia d’alta velocitat, tram la Sagrera–Nus de la Trinitat, el darrer pas després de l’admissió d’al·legacions.

Finalitzat aquest tràmit, Adif podrà aprovar projectes i començar el procés constructiu.

El projecte consisteix en la prolongació de 3,7 quilòmetres de les vies d’alta velocitat, des del pont de Bac de Roda fins el Nus de la Trinitat, i s’inclou també la nova estació intermodal de la Sagrera (de tres nivells, també per Rodalies; la L4 i L9 de metro i bus), les zones d’estacionament de trens i els nous tallers de Sant Andreu. L’estació de Sant Andreu Comtal es remodelarà, amb quatre vies i dues andanes.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento