La gratuïtat del transport públic metropolità fins als 16 anys s'encalla pel deute de l'ATM

  • La proposició, aprovada el 2012 a l'Ajuntament de Barcelona, no s'ha pogut fer efectiva pels 546 milions de deute de l'ATM, segons el govern municipal.
  • "És impossible assolir-ho", ha assegurat el primer tinent d'alcalde i president de TMB, Joaquim Forn.
  • No s'ha materialitzat ni una ampliació fins als 14 anys, perquè hagués costat 4 milions d'euros.
  • També està descartada una reducció de la T-10 aquest 2013, perquè "posaria en perill el sistema de transport públic".
Autobús de Transports Metropolitans de Barcelona en servicio.
Autobús de Transports Metropolitans de Barcelona en servicio.
ACN
Autobús de Transports Metropolitans de Barcelona en servicio.

L'extensió de la gratuïtat del transport públic fins als 16 anys –proposició aprovada el desembre del 2012 a l'Ajuntament– s'ha encallat, fins al punt que es veu inviable ampliar la T-12 dels 13 als 14 anys.

«El deute de l'Autoritat del Transport Metropolità –de 546 milions d'euros– fa impossible assolir-ho», ha reconegut aquest dijous Joaquim Forn, primer tinent d'alcalde i president de TMB, responent a un requeriment del PPC sobre l'estat de compliment d'aquesta mesura «per a la promoció del transport públic des de ben petits».

Forn ha detallat que el 2013 no s'ha pogut extendre la T-12 als nens de 14 anys perquè hagués costat 4 milions d'euros i l'ATM ho va descartar. Davant les protestes que s'estan registrant contra l'anomenat tarifazo, el president de TMB també ha rebutjat «el gest», que li ha reclamat el PSC, per «reduir el preu de la T-10».

«Tornar a les tarifes del 2013 és absolutament impossible», ha afirmat Forn, perquè és «irreal i posaria en perill el sistema de transport públic», fent referència de nou a la necessitat d'eixugar el dèficit de l'ATM. Forn ha remarcat que el 2015, amb la implantació de la T-Mobilitat, els usuaris pagaran en funció de l'ús que facin dels transports.

Queixes i consultes pel bus exprés

En la Comissió de Seguretat i Mobilitat, el govern municipal ha informat que TMB ha rebut 466 queixes i consultes sobre la xarxa de bus exprés: 125 van ser dubtes sobre el model; 143, problemes amb les parades; i 198 referents als recorreguts (sobretot, la línia 41, on ara s'hi faran millores) i per la poca freqüència de pas i aglomeracions, com a les línies 54, 70 i 65.

A petició del grup municipal d'ICV-EUiA, TMB mirarà d'introduir millores a la parada de Pl. Espanya-FGC, sentit Llobregat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento