Recollida joguines Reis
Un dels magatzems de la Creu Roja, amb caixes plenes de joguines que repartiran els Reis als nens més necessitats. Sergi Sabaté/ACN

La campanya Cap infant fora de joc de la Creu Roja entra a la seva fase final amb l'objectiu d'aconseguir 70.000 joguines per lliurar a 30.000 nens i nenes en situació de vulnerabilitat. L'entitat fa una crida a la ciutadania perquè els proporcioni el 20% de joguines que encara els falta per recollir, que són unes 15.000.

"La situació de crisi per la que passen moltes famílies fa que ens haguem d'unir per aconseguir aquest repte", manifesta la directora de Creu Roja Joventut a Catalunya, Iolanda Margallo. Els joguets que recullen són no bèl·lics, no sexistes i educatius.

A causa de la crisi, hem d'atendre més nens dels que prevèiemL'entitat té 400 punts de recollida de joguines arreu del país que es poden consultar al web www.lajoguinaeducativa.org. La Creu Roja necessita recollir, en els propers tres dies, més de 15.000 joguines noves per poder-les fer arribar als 30.000 infants en situació vulnerable per a qui les estan recollint.

La directora de Creu Roja Joventut, Iolanda Margallo, fa una crida a la ciutadania perquè puguin portar una joguina nova i educativa als més de 400 punts de recollida repartits en tot el territori català. "A causa de la crisi, hem d'atendre més nens dels que prevèiem", diu Margallo.

Tots els centres territorials i més de 1.500 voluntaris de l'entitat treballen aquests dies, a contrarrellotge, per aconseguir l'objectiu de la campanya Cap infant fora de joc. Necessiten més de 70.000 productes, que siguin "nous, no sexistes i educatius", remarca Margallo.

Ara per ara "el més urgent és que els ciutadans hi col·laborin i portin una joguina". A més, Creu Roja Joventut organitza aquests dies activitats variades a diversos punts del territori per facilitar la recollida de joguines.

De tot el que reben, els voluntaris preparen lots amb dues o tres joguines per distribuir a infants de tot Catalunya que són usuaris de la Creu Roja o que són atesos pels serveis socials municipals.

Feina a contrarrellotge

Al magatzem de Vallvidrera, a Barcelona, la Maria Fernández, una de les voluntàries, en destaca el caràcter "solidari" de la seva recent participació a l'entitat. En el cas d'aquesta campanya, celebra que sigui una ajuda que "aporta uns valors a l'infant". Aquest any és l'edició número 21 que la Creu Roja fa aquesta campanya.

La franja d'edat que fins ara ha quedat més descoberta és la que va dels 8 als 14 anys, segons diuen els responsables de la campanya, que ressalten que volen joguines noves que respectin els valors i aspectes pedagògics que es volen potenciar de respecte, tolerància, igualtat i de joc cooperatiu.

La Creu Roja està fent tots els esforços per arribar a assolir els objectius que s'havia marcat i fins i tot en alguns punts del territori, la mateixa organització aportarà, si és necessari, fons propis per adquirir joguines en veure que les previsions de donacions no s'acaben d'acomplir, segons ha explicat Margallo.

A banda de les persones que contribueixin a ajudar amb alguna joguina, les empreses també poden fer el seu donatiu a l'entitat humanitària. Fins ara, la Creu Roja ha rebut 380 aportacions d'empreses.

Consulta aquí más noticias de Barcelona.