Barcelona és la ciutat on més s’ha encarit el taxi

  • Les tarifes s’han disparat un 38,6% els darrers tres anys, segons la Unió de Bancs Suïssos.
  • Sols Londres i París han escalat tantes posicions al rànquing mundial.
  • Els taxistes consideren els preus "raonables".
El taxi de Barcelona ja és el desè més car d’un rànquing de més de 50 ciutats del món, que encapçala Londres. Una carrera de 5 km durant el dia costa 15,73 euros, per sobre, per exemple, dels
14,1 que es paguen a Nova York.

A més, des del 2003 ha escalat vuit posicions amb un augment del 38,6%. De fet, és la ciutat on més s’ha encarit el taxi. Per contra, Madrid ha caigut nou llocs i se situa a la 25ª posició, amb un cost de 10,4 euros el viatge. Això és el que es desprèn de l’estudi de Prices & Earnings de la Unió de Bancs Suïssos, que recull l’Observatori de Barcelona 2006. (

en pdf)

Tarifes raonables

"No entenem aquest estudi, però el que sí és cert és que Barcelona, comparada amb altres ciutats espanyoles, té unes tarifes raonables", va assegurar Miguel Ángel Martín López, gerent de l’Institut Metropolità de Barcelona.

Per a Martín López, les tarifes estan "dins de la normalitat" per l’activitat econòmica i turística que té la ciutat.

Des de l’Organització de Consumidors i Usuaris , afirmen que cada cop és més difícil i més car desplaçar-se en taxi. "La sèrie de suplements que s’apliquen encareixen molt el taxi", va explicar Albert Juan, del departament jurídic. L’OCUC està en contra que els suplements de les nits especials s’acumulin amb els de cap de setmana.

A la cua en cost de la vida

Malgrat que Barcelona té el desè taxi més car del món, el seu cost de la vida és molt inferior a ciutats com Londres, París o Milà. Aquesta última, amb unes tarifes del taxi més baixes que la capital catalana.

En un rànquing europeu ocupa la 22ª posició i el 56è lloc en el rànquing mundial. Tanmateix, els últims anys s’ha encarit progressivament.

Bus, metro i tramvia tenen preus per sota de la mitjana europea

Tot i que s’ha encarit un 12% en tres anys. Si agafar un taxi a Barcelona costa el mateix que a Frankfurt, en transport públic la cosa canvia molt. En aquesta ciutat alemana, un bitllet senzill costa 4,1 euros, un 160% més que aquí (1,25 euros). La capital catalana és

la cinquena ciutat de l’Europa occidental amb el preu més econòmic d’un viatge d’autobús, tramvia o metro.

Així, malgrat la pèrdua de dues posicions l’any passat respecte l’últim estudi de la Unió de Bancs Suïssos de 2003, conserva valors molt més baixos que ciutats com Brussel·les (un 39% més alts), Hèlsinki (92%) o Londres (100%).

A escala mundial, Barcelona té el divuitè transport públic més car, per sota de Madrid. Durant els últims tres anys, el preu del bitllet senzill a l’àrea metropolitana ha pujat un 12%, dels 1,10 de 2003 als 1,25 d’enguany.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento