Barcelona tindrà al març un nou transport públic en bici

  • La primera mitja hora serà gratuïta i es podrà utilitzar un màxim de dues hores.
  • A finals d’any hi haurà 3.000 vehicles repartits per 200 punts de la ciutat.
  • La presentació molesta a ERC ja que els temes de les bicicletes pertany a les seves competències.
Models de bicicleta que es podran llogar a partir del 23 de març. (Eros Albarrán)
Models de bicicleta que es podran llogar a partir del 23 de març. (Eros Albarrán)
EROS ALBARRÁN
Models de bicicleta que es podran llogar a partir del 23 de març. (Eros Albarrán)
Bicicletes per pocs minuts i trajectes curts. A partir del 23 de març, qualsevol ciutadà podrà llogar gratuïtament durant mitja hora una de les 200 bicicletes situades a 15 punts del centre de la ciutat.

L’objectiu és combinar la bicicleta amb els desplaçaments a peu o amb els altres transports públics.

Per això, aquestes estacions, on es podran recollir i deixar les bicicletes, estaran situades prop de parades de transport públic i aparcaments. (els aparcaments, en pdf)

Tot i així, per gaudir del servei caldrà abans fer-se un abonament anual de 24 euros o un setmanal d’un euro, a través de la pàgina web municipal.

30 cèntims per cada mitja hora

Els usuaris, que només podran llogar la bici un màxim de dues hores, també pagaran 30 cèntims per cada mitja hora, després de la gratuïta.

El juliol s’ampliarà el parc de bicicletes fins a les 1.500 i un cop s’hagi implantat tot el sistema, n’hi haurà 3.000 a 200 punts de Ciutat Vella i l’Eixample. Els beneficis de l’àrea verda financiaran el cost del servei, que puja als 4,4 milions l’any.

Controvèrsia al govern

La presentació per part de l’alcalde (del PSC) d’aquest servei, ahir, en absència del segon tinent alcalde i president de la Comissió de la Bicicleta, Jordi Portabella, va molestar a ERC. Portabella és de viatge amb la Cambra de Comerç.

Al·legacions a la nova normativa

L’associació Bicicleta Club de Catalunya (BACC) va donar suport ahir a la proposta de nova ordenança de circulació de vianants i vehicles perquè reforça el paper de la bicicleta.

Malgrat tot, va fer algunes al·legacions als articles que fan referència a la bicicleta.

Critiquen la prohibició que tenen els menors de 12 anys de circular sols amb bicis o patins, demanen reduir la velocitat dels cotxe a les vies no principals i concretar més algunes normes.

El BACC va assegurar que cal pacificar més el trànsit amb la generalització de les zones 30, augmentar els carrils-bici i posar més places d’aparcament.

També van demanar que les sancions que s’apliquin, «seguint el principi de proporcionalitat», han de ser «molt inferiors a les d’altres vehicles».

Mostrar comentarios

Códigos Descuento