Això significa que cada dia se’n dóna el vist-i-plau a 65. La major evolució s’ha experimentat des del 21 d’abril, quan el domini estava obert per tothom.
"Aquesta quantitat és molt més elevada del que pensàvem. Crèiem que el primer any podríem arribar als 10.000, però ja en tenim el doble", afirma el director de l’entitat que promou el domini, Jordi Ipazaguirre.
Demanda repartida
Una tercera part dels dominis els adquireixen les empreses. Una part similar és de particulars (cognoms).
I el terç restant el demana el sector públic (universitats, companyies públiques, ajuntaments, Govern...). A més d’organismes oficials, s’hi troben empreses multinacionals i casals catalans d’arreu.
El requisit no és el lloc d’origen, sinó tenir referències a la cultura catalana (llengua, literatura...). "L’important és que la gent se’l senti seu", indica Ipazaguirre.
Els responsables del registre s’han trobat amb uns primers mesos de molta demanda, que ara «s’ha estabilitzat». Aquesta demanda ha vingut paral·lela a la gran petició d’informació.
Si es compleixen els criteris demanats i la documentació requerida, el termini per activar un .cat és de 24 o 48 hores, però el temps s’allarga si hi ha mancances.
60 euros a l’any
Per exemple, s’ha de comprovar que una part dels continguts, ni que sigui mínima, estan en català. I segon, perquè el cost tècnic de funcionament és més car que en altres casos: el domini és nou, s’ha d’amortitzar la despesa informàtica i la validació dels dominis és manual.
"Tampoc tenim un ministeri al darrere, com és el cas del .es i ens ho hem de finançar tot nosaltres", apunta Ipazaguirre.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios