Les avaries i retards a Renfe fan augmentar el trànsit a Barcelona un 3% en les hores punta

  • La circulació s’incrementa un 3% quan hi ha una incidència.
  • El Congrés insta a traspassar urgentment Rodalies a la Generalitat.
La Diagonal es una de las vías de entrada a Barcelona que más nota el incremento de vehículos.
La Diagonal es una de las vías de entrada a Barcelona que más nota el incremento de vehículos.
ARCHIVO
La Diagonal es una de las vías de entrada a Barcelona que más nota el incremento de vehículos.
El seguit d’avaries a la xarxa de Rodalies de Renfe, que ha sumat incidències i retards cada dia durant els darrers
dos mesos, ha provocat que 4.500 vehicles més entressin o sortissin per Barcelona, incrementant-se així en
un 3% el trànsit en hores punta.

Per la Diagonal hi ha un increment de 1.000 cotxes diaris, 500 en cada sentit, l’endemà que hi ha una incidència a Rodalies. Per la Gran Via han estat 1.400 els vehicles que se sumen als habituals d’hora punta. A la Meridiana i als Túnels de Vallvidrera, el volum també s’intensifica en un miler de cotxes privats.

Acord parlamentari

Totes les formacions parlamentàries van donar suport ahir a una proposició no de llei de CiU en la que s’insta al govern espanyol a endegar mesures per millorar el servei de Rodalies a Catalunya i complir de forma immediata el traspàs de competències de la xarxa a la Generalitat, tal com estipula l’article 169 del nou Estatut .

La mesura vol evitar també, precisament, efectes com que els viatgers abandonin el transport públic, farts de les avaries, i

optin per utilitzar més el cotxe. La iniciativa parlamentària que ahir es va aprovar, negociada als passadissos, agilitza una ressolució similar a la que va presentar el Senat.

El PSOE va introduir esmenes en les que s’especifica l’avançament de les inversions ja anunciades per la ministra de Foment , Magdalena Álvarez (més trens, inversions tècniques, informadors, més freqüències de pas).

Primer, les millores

Pel conseller portaveu i de Política Territorial i Obres Públiques en funcions, Joaquim Nadal, el que va aprovar ahir la comissió del Congrés "no és el traspàs de competències", sinó la urgència per actuar en les millores, així com reiterar els acords.

Nadal va matisar que lliurar les competències de Rodalies a la Generalitat ha d’anar acompanyat "d’una negociació on s’inclourà també el traspàs de recursos".

Tanmateix la futura resolució, que haurà de ratificar el plenari del Congrés, estableix que es reforçaran totes les línies de Renfe, així com estudiar a fons la viabilitat d’estendre Rodalies a Girona, Lleida i Tarragona.

51 avaries en 63 dies

Quasi una incidència al dia hi ha a Rodalies de Renfe a la xarxa de Barcelona.

Els problemes

van començar el 12 de setembre i han afectat a mig milió de viatgers.

D’aquests, quasi dos milions de passatgers, un 38%, han patit retards i incidències directament provocades per les obres de construcció de la xarxa d’Alta Velocitat a la ciutat.

A més de les avaries, Renfe ha comptabilitzat més de 40.000 minuts de retards, sobre els que la Generalitat demanarà una quantificació econòmica. No obstant, també han augmentat les causes alienes a obres i infraestructures, com els atropellaments (40).

Mostrar comentarios

Códigos Descuento