Afectats d’una avaria a Renfe reclamen les carreres del taxi

  • Una caravana espontània de fins a 11 taxis va recollir usuaris del tren penjats a Sitges.
  • Una usuària reclama que li paguin el taxi perquè no tenia cap altre mitjà per anar a la feina.
  • S'ha convocat una manifestació per demà a les sis de la tarda a Plaça Catalunya.
Purificación López ensenya el justificant de retard i la factura del taxi, ahir, a Sants. (Hugo Fernández)
Purificación López ensenya el justificant de retard i la factura del taxi, ahir, a Sants. (Hugo Fernández)
Purificación López ensenya el justificant de retard i la factura del taxi, ahir, a Sants. (Hugo Fernández)
Un total d’11 taxis van sortir dimarts de l’estació de tren de Sitges amb usuaris als qui Renfe havia deixat sense servei per una incidència que va afectar les línies 2 i 10.

Una de les afectades, Purificación López, ha destapat el cas i ahir va anar a l’estació de Sants a reclamar que li tornessin els diners del taxi.

Ella, a les 6.20 h de dimarts i, en vista que anunciaven que no restablirien el servei fins a les 7 ó 8 h, va suggerir a la resta d’afectats l’opció del taxi, ja que no hi havia cap transport alternatiu que els portés fins a Barcelona. Als 11 taxis anaven de quatre en quatre.

Dos mesos en rebre resposta

El trasllat a Barcelona els va costar 62 euros que ahir López va reclamar a Renfe. No rebrà resposta fins d’aquí dos mesos. Segons l’usuària, que el març passat ja va recollir firmes per denunciar els retards diaris del tren, l’únic transport alternatiu que oferia Renfe era per anar a l’aeroport i el bus que anava a Barcelona anava tant ple que no va passar per Sitges.

A més, va denunciar que les explicacions que han sortit a la premsa sobre l’avaria no es corresponen amb el que ella va viure. Segons López, va ser a les 4.45 i no a les 5.30 h.

Un responsable d’atenció al client d’Adif, a qui López va reclamar els 62 euros del taxi, va confirmar que es va produir a les 4.30 h. La usuària no entén que "no s’avisés del problema fins a les 6.05 ".

Telèfon fantasma

A més, al justificant de retard per a la feina, Rodalies posa a disposició del client un telèfon (93 491 31 83). Quan truques, la línia es talla sense que contesti ningú, tal com va comprovar ahir 20 minutos i el propi departament d’atenció al client d’Adif.

Manifestació d’usuaris del tren

Els usuaris de Rodalies pateixen retards, aglomeracions i avaries que els obligen a arribar tard a la feina o al centre d’estudis.

Per protestar per aquesta situació els usuaris han convocat via Internet una manifestació, el 10 de novembre a les 18 hores a la Plaça Catalunya.

També a la xarxa es fa una crida a la desobediència civil i insten a no pagar el bitllet entre els dies 12 i 15 de desembre.

A Purificación López la seva T-10 de tres zones li costa 18.30 euros cada setmana i uns altres 18.30 a la seva filla que gairebé cada dia arriba tard a classe.

No està disposada a seguir pagant per un transport que no ofereix un bon servei i, per això, ahir va anar a plantejar el seu cas al Síndic de Greuges . Ahir, Adif va anunciar una inversió de 4,5 milions d’euros en un pla de millora de la fiabilitat de les instal·lacions.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento