Vivint enmig dels camions

Setze famílies viuen aïllades des de fa anys a les casetes del carrer Motors de la Zona Franca Ô Amb el permís dels especuladors i dels constructors, els veïns de les anomenades Cases Barates de Renfe són els que més desitgen que es posi en marxa el barri nou que l’alcalde de Barcelona, Joan Clos, vol fer a la Zona Franca.

Setze famílies viuen des de fa anys a les casetes centenàries que hi ha al final del carrer Motors, l’última parada de la ciutat. «Això és Barcelona, però si creues el carrer, ets a L’Hospitalet», explica un dels veïns, que ha treballat més de 30 anys a Renfe. Però l’home reconeix que creuar el carrer és pràcticament impossible. Fileres de camions passen amunt i avall en direcció als polígons que hi ha en aquesta zona de la ciutat.

Pendents des del 92

Els veïns d’aquestes cases ja van estar a punt de ser expropiats per l’Ajuntament de L’Hospitalet l’any 1992, però finalment es va desestimar. Des de llavors, molts no s’han atrevit a fer obres per por que, al poc temps, els canviïn de pis, segons explica Maria Quesada, una de les veïnes de les cases.

En aquests anys, s’han sentit molts rumors sobre el seu reallotjament. L’últim, el del nou barri de la Zona Franca, que preveu fer 10.000 pisos nous i destinar-ne alguns a reallotjar els afectats. Fonts de l’Ajuntament, que van recordar que el projecte encara està en fase d’estudi, van confirmar que hi ha la intenció de reallotjar a aquestes 16 famílies. Des de Renfe van explicar que no tenen cap notícia de canvi.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento