L’AVE es fa amb pressa i amb obrers poc preparats

Les claus:
  • Els sindicats ho relacionen amb les últimes avaries a Renfe Rodalies.
  • UGT i CC OO alerten de subcontractes de treballadors que no entenen l’idioma.
El túnel de les obres de l’AVE a Castellbisbal va provocar problemes fa uns mesos.
El túnel de les obres de l’AVE a Castellbisbal va provocar problemes fa uns mesos.
El túnel de les obres de l’AVE a Castellbisbal va provocar problemes fa uns mesos.

Operaris subcontractats que no coneixen l’idioma i per tant "no poden complir amb garanties les ordres que els donen".

Aquest seria un dels motius que, a criteri dels sindicats UGT i CC OO explicaria "la baixa qualificació de treballadors de la línia d’alta velocitat" i que motivarien les últimes incidències que han afectat Rodalies.

La darrera avaria, la quarta en pocs mesos, va col·lapsar Rodalies durant 40 hores, va mobilitzar 200 tècnics i va afectar més de 100.000 usuaris. No és estrany, coincideixen els sindicats, que l’avaria pogués ser provocada per un operari no qualificat.

No entenen les ordres

La dificultat idiomàtica, per Florentino Rodríguez, Secretari de la Federació de Construcció d’UGT i Ramón Mieres de CC OO, afecta també a la seguretat laboral.

Els empresaris tenen l'obligació moral de formar els seus treballadors i a les obres de l'AVE no està passant
Ambdós recorden que "els empresaris tenen l’obligació legal de formar els seus treballadors" i això, en subcontractes com les de l’AVE "no està passant".

Hi ha exemples preocupants, com els encofradors que "diuen ser de Portugal i són de Guinea-Bissau o de Cabo Verde", explica Mieres.

Un fet que ja es va detectar "a l’obra de l’AVE a Tarragona" diu Rodríguez. Es tracta, diuen, d’una feina que requereix "un gran esforç físic".

Les obres d’alta velocitat "comencen a fer-se en tram urbà" i la dificultat idiomàtica pot portar a situacions greus si, per un moment, "els operaris no poden entendre una alerta dels veïns".

Els danys col·laterals en el traçat barceloní és el que temen des de la Plataforma AVE pel Litoral.

Als inmigrants se'ls paga 6 euros a l'hora

Els sindicats detallen que, mentre un oficial de primera de la construcció tindria una mitjana de sou per hora de 12 euros, els immigrants subcontractats perceben sis euros l’hora lineals.

El 80% dels empleats a les grans obres, com les de l’AVE «són subcontractats» diu l’UGT, un fet que té la permisivitat de l’administració «quan la llei diu que les constructores han d’emplear el 50% de personal propi» afegeix CC OO.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento