El nou projecte parteix de l’anterior però inclou diverses novetats. Es construeix una nova cua de maniobres (dues, en total, per a 13 trens) una davant de les cotxeres de Sant Genís, a cel obert, i l’altra darrere de l’estació de Vall d’Hebron. Per actualitzar la informació sobre el terreny afectat, s’han fet noves prospeccions i assaigs. S’han practicat 16 nous sondejos, que se sumen als 39 anteriors.
Amb el perllongament de 2,5 quilòmetres, la línia blava guanyarà les estacions de Carmel, Taxonera i Vall d’Hebron (enllaç L5-L3). També s’adaptaran les estacions d’Horta i Vall d’Hebron per a persones amb mobilitat reduïda. Les obres es van adjudicar a la UTE formada per Acciona, Corsán-Corviam i Proinosa.
De l’enfonsament a l’ampliació de la línia 5
112 milions és el pressupost del projecte constructiu modificat. A tot això cal afegir 4 milions específicament per seguretat: 2,5 milions en concepte d’auscultació i control dels possibles moviments d’immobles i terrenys, com a conseqüència de les obres, i 1,5 milions més per les inspeccions prèvies de les construccions properes.
1 família de les desallotjades per l’esvoranc del Carmel encara no ha pogut tornar al seu pis. La seva vivenda està en obres ara.
30 mesos duraran les obres per ampliar la línia blava fins a Vall d’Hebron.
95 milions d’euros és el crèdit aprovat per a indemnitzacions als afectats el juny de 2005.
1283 afectats directes per l’ensorrament. 54 locals van patir danys i 529 habitatges, 34 dels quals van haver de ser derruïts.
2500 metres tindrà el túnel que es construirà per unir les estacions d’Horta (L5) i la Vall d’Hebron (L3).
16500 metres fa ara la L5. Té 23 estacions i la velocitat comercial és de 25,9 km/h. En hora punta hi circulen 26, amb un interval de pas de 3.02 minuts.
La seguretat, màxima prioritat
Extremar la precaució implica construir tot el túnel amb un mètode d’avanç i destrossa (sense tuneladora), amb un sistema de reforç sistemàtic. El túnel es farà més segur col·locant encavallades (bigues en arc), s’incrementarà el gruix total del formigó injectat i s’augmentarà la densitat dels bulons (s’enganxen al terreny per fer-lo més estable). S’inclou un pla d’auscultació amb la instal·lació de sensors per controlar pressions exercides pel terreny, assentaments d’edificis: l’execució de les obres s’ha d’ajustar als moviments previstos. Abans de començar les obres s’inspeccionaran edificis, locals comercials i aparcaments de la zona.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios