Les noves unitats són l’Airbus del metro (aquest any n’hi haurà set), ja que tenen capacitat per a 959 places (112 asseguts, 845 drets, dos en cadires de rodes i espai per a bicis). Superen en 32 places la capacitat de la sèrie 5000, també nous, i en 97 els antics.
Els trens que encara circulen per la L4 i L5, models 1100, porten 945 viatgers, però cap espai per a bicis i cadires de rodes. Els més antics, les unitats 2100 tenen una capacitat de 862 places.
Les noves unitats, de cinc cotxes, incorporen sofisticats sistemes de seguretat, segons TMB, i estan preparades per circular amb el sistema automàtic, que s’aplicarà a la futura L9.
Els trens de la sèrie 9000 formen part del programa de renovació i ampliació del material mòbil. A les 50 unitats 9000 se n’afegeixen 39 de la sèrie 5000 i, l’any vinent, 10 més de la sèrie 6000 per a la L1. En total, es rebran 99 trens nous fins el 2008, que renovaran el 80% de la flota, que a mitjan del 2005 era de 118.
Amb les noves incorporacions, segons TMB, la freqüència de pas es rebaixarà a dos minuts i mig, quan actualment és de 3,17 minuts.
Retard de sis mesos a la L9
Per evitar problemes amb la tuneladora, on sovintegen les avaries per la disparitat de terrenys que ha de perforar, l’empresa pública de la Generalitat, GISA, ha paralitzat les obres entre la Sagrera i la Zona Universitària fins que no tingui els estudis geològics corresponents. El problema de les avaries de la tuneladora és que, dependent d’on s’encalli la reparació, es pot eternitzar i retardar anys el projecte, ja que si l’avaria es produeix en una zona urbana i molt poblada, els tècnics no poden perforar per accedir a la reparació. La zona aturada acollirà en un futur quatre estacions: plaça Lesseps, Sanllehí, Ronda Guinardó i Passeig Maragall.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios