El metro estrena el nou ‘Airbus’ per a 959 viatgers

Les claus:
  • Ja es veuen a la Línea 2 i estaran a les línies L4, L5 i L9.
  • Aquests trens funcionaran sense conductor a la futura Línia 9.
  • El tren bat rècords de capacitat amb 97 viatgers més que els antics.
Passatgers del nou tren que va circular ahir per la Línia 2 per primera vegada.(Eros Albarrán)
Passatgers del nou tren que va circular ahir per la Línia 2 per primera vegada.(Eros Albarrán)
Passatgers del nou tren que va circular ahir per la Línia 2 per primera vegada.(Eros Albarrán)
La Línia 2 del metro va estrenar ahir el primer dels 99 combois de la sèrie 9000 , els de major capacitat de la flota de TMB, que cobrirà la L2, tot i que en un futur circularà per la nova L9 sense conductor.

Les noves unitats són l’Airbus del metro (aquest any n’hi haurà set), ja que tenen capacitat per a 959 places (112 asseguts, 845 drets, dos en cadires de rodes i espai per a bicis). Superen en 32 places la capacitat de la sèrie 5000, també nous, i en 97 els antics.

Els trens que encara circulen per la L4 i L5, models 1100, porten 945 viatgers, però cap espai per a bicis i cadires de rodes. Els més antics, les unitats 2100 tenen una capacitat de 862 places.

Les noves unitats, de cinc cotxes, incorporen sofisticats sistemes de seguretat, segons TMB, i estan preparades per circular amb el sistema automàtic, que s’aplicarà a la futura L9.

Els trens de la sèrie 9000 formen part del programa de renovació i ampliació del material mòbil. A les 50 unitats 9000 se n’afegeixen 39 de la sèrie 5000 i, l’any vinent, 10 més de la sèrie 6000 per a la L1. En total, es rebran 99 trens nous fins el 2008, que renovaran el 80% de la flota, que a mitjan del 2005 era de 118.

Amb les noves incorporacions, segons TMB, la freqüència de pas es rebaixarà a dos minuts i mig, quan actualment és de 3,17 minuts.

Retard de sis mesos a la L9

Per evitar problemes amb la tuneladora, on sovintegen les avaries per la disparitat de terrenys que ha de perforar, l’empresa pública de la Generalitat, GISA, ha paralitzat les obres entre la Sagrera i la Zona Universitària fins que no tingui els estudis geològics corresponents. El problema de les avaries de la tuneladora és que, dependent d’on s’encalli la reparació, es pot eternitzar i retardar anys el projecte, ja que si l’avaria es produeix en una zona urbana i molt poblada, els tècnics no poden perforar per accedir a la reparació. La zona aturada acollirà en un futur quatre estacions: plaça Lesseps, Sanllehí, Ronda Guinardó i Passeig Maragall.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento