Renfe i Adif s’exculpen del caos i n’acusen al temps

Parlen d’excepcionalitat en les pluges de cada tardor. Consideren que «les crítiques són injustes» i xifren en només 56.995 els afectats directes.
«Absoluta excepcionalitat». Aquest és el motiu, repetit de manera reiterada ahir pels responsables de Renfe i Adif, per justificar el caos del corredor mediterrani i algunes línies de rodalies i regionals la setmana passada, durant les tempestes que van arribar a deixar més de 250 l/m2.

Aquestes explicacions recorden les fetes pel delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel, a finals d’agost per donar compte de la paràlisi que va viure el Prat el 28 de juliol: ni autocrítica ni assumpció de responsabilitats.

Manuel Benegas (Adif) va demanar disculpes als usuaris. Tot i reconèixer que aquesta època concentra la meitat de les 110 reparacions anuals a Catalunya, es va excusar en que la recent concentració de pluges va ser inèdita «en 10 anys». També va culpar la concentració d’urbanitzacions i polígons industrials a prop de la via, que queda encaixada i va fer impossible la reparació i l’accés per recollir viatgers atrapats.

Abelardo Carrillo (Renfe) va arribar a lamentar no haver «suspès abans el servei».

Ball de xifres d’afectats

Només els retards dels trens de rodalies van afectar els usuaris de tot un dia (408.000), però Renfe n’assumeix 56.995. Hi ha hagut 359 reclamacions.

Renfe i Adif pensen que les crítiques de la Generalitat per la «imperdonable» falta d’informació i sobre el treball fet són «injustes» perquè no tenen tot la informació.

Els dos operadors rebutgen que la manca d’inversió en la línia de la Mediterrània sigui la causa del caos i afirmen que la inversió per quilómetre entre Barcelona i València triplica la mitjana.

Digue’ns

... què en penses de les explicacions de Renfe i Adif

Explica’ns-ho

E-mail: noesven@20minutos.es

Correu: Pl. Universitat, 3, 7 è, 3A.

O a www.20minutos.es

Afectacions encara a Tarragona

Quatre empreses encara no poden operar amb normalitat al polígon Sur de Tarragona. Basf ha començat a revisar instal·lacions amb grups electrògens; la situació no es normalitzarà fins d’aquí a una setmana. Repsol ha construït una instal·lació provisional per no aturar la producció. Es bombejarà nafta i cru fins a la refineria per garantir el subministrament de cràcker i no haver d’aturar-se. Asesa va posar ahir en marxa les seves plantes i Dow també va normalitzar la seva activitat.

4 preguntes sobre...

... els danys registrats a les vies del tren

1 Quanta via es va destrossar?

Més de 3.000 metres linials a 50 llocs: l’aigua va arrossegar la infraestructura que hi ha sota els raïls i les travesses.

2 Quans treballadors van haver d’intervenir-hi?

Un miler de persones van moure 15 trens amb 20.000 tones de materials de reparació, 10 convois més amb balast. A més, van construir 400 metres de camins.

3 Tornarà a passar?

Sí, mentre no facin la línia complementària entre Tarragona i Ulldecona que ara està aturada.

4 Quan va ser l’última inspecció de drenatge?

Entre juliol i agost.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento