Reforcen el bus de nit per pal·liar la falta de transport

Les claus:
  • Després de l’estiu es crearà la nova N5 per donar servei a la zona d’oci de l’Eixample.
  • Es millorarà la freqüència de pas de sis línies més.
  • La mesura s'aplicarà de dijous a diuemenge.
Un grup de joves intenta agafar un taxi a la plaça Catalunya. (Hugo Fernández)
Un grup de joves intenta agafar un taxi a la plaça Catalunya. (Hugo Fernández)
Hugo Fernández
Un grup de joves intenta agafar un taxi a la plaça Catalunya. (Hugo Fernández)

L’Entitat Metropolitana del Transport millorarà la freqüència de pas (passarà de 30 a 20 minuts) de sis de les 16 línies de bus nocturn de Barcelona .

Els canvis s’aplicaran al darrer trimestre d’aquest any de la manera següent:

Els dijous: N4 (que passa per Gràcia), N6 (Horta i Eixample Dret ) i N8 (Port Olímpic i Santaló) trigaran 10 minuts menys a passar.

Dijous a dissabte i vigílies de festiu: N2 (Sants) i N3 (Muntaner i Aribau), també trigaran 20 minuts.

Divendres, dissabte i vigílies de festiu: La línia N9 (Rambles) deixarà de passar cada mitja hora i ho farà també cada 20 minuts. La resta de línies seguiran igual.

Increment de la flota

L’ampliació de l’oferta inclourà un increment de la flota d’entre un 10% i un 32%. Dijous serà la nit més beneficiada.

Es crearà la nova N5, que unirà la plaça Catalunya, la zona d’oci de Balmes, Vallcarca i el Carmel.

Aquest anunci de millores arriba enmig de la polèmica sobre la falta de transport públic a les nits del cap de setmana.

Gran ocupació

El nou pla pretén reforçar el servei, precisament, aquestes nits de més demanda. Dissabte (100%), divendres (90%) i dijous (84%) són els dies que aquesta xarxa de 16 línies de NitBus té una major ocupació.

El dèficit de transport públic per les nits és brutal

El president de la Federació de Locals d’Oci Nocturn, Fernando Martínez, qualifica de "brutal" el «dèficit de transport públic» per la nit.

Creu que el problema no només s’ha de carregar als taxistes i xifra en 200.000 les persones que surten les nits del cap de setmana.

Per a ells, hi ha 80 autobusos, que es redueixen a 68 entre diumenge i dijous. Un dissabte normal hi ha 14.700 viatges. El 2005 n’hi va haver 4,12 milions.

En línia amb altres ciutats europees

Barcelona té 16 línies de NitBus i una a punt de crear-se. Al igual que passa aquí amb la plaça Catalunya, les 26 línies dels búhos de Madrid es concentren a Cibeles.

La plaça de Trafalgar és també el centre per a les 33 línies del nocturn de Londres .

Els 35 noctambus de París surten de la plaça Châtelet; la capital francesa té més punts de sortida.

A Lisboa tenen vuit línies amb una estructura descentralitzada i, a Berlín, metro i rodalies circulen cada 15-60 minuts.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento