L’Entitat Metropolitana del Transport millorarà la freqüència de pas (passarà de 30 a 20 minuts) de sis de les 16 línies de bus nocturn de Barcelona .
Els canvis s’aplicaran al darrer trimestre d’aquest any de la manera següent:
Els dijous: N4 (que passa per Gràcia), N6 (Horta i Eixample Dret ) i N8 (Port Olímpic i Santaló) trigaran 10 minuts menys a passar.
Dijous a dissabte i vigílies de festiu: N2 (Sants) i N3 (Muntaner i Aribau), també trigaran 20 minuts.
Divendres, dissabte i vigílies de festiu: La línia N9 (Rambles) deixarà de passar cada mitja hora i ho farà també cada 20 minuts. La resta de línies seguiran igual.
Increment de la flota
L’ampliació de l’oferta inclourà un increment de la flota d’entre un 10% i un 32%. Dijous serà la nit més beneficiada.
Es crearà la nova N5, que unirà la plaça Catalunya, la zona d’oci de Balmes, Vallcarca i el Carmel.
Aquest anunci de millores arriba enmig de la polèmica sobre la falta de transport públic a les nits del cap de setmana.
Gran ocupació
El nou pla pretén reforçar el servei, precisament, aquestes nits de més demanda. Dissabte (100%), divendres (90%) i dijous (84%) són els dies que aquesta xarxa de 16 línies de NitBus té una major ocupació.
El president de la Federació de Locals d’Oci Nocturn, Fernando Martínez, qualifica de "brutal" el «dèficit de transport públic» per la nit.
Creu que el problema no només s’ha de carregar als taxistes i xifra en 200.000 les persones que surten les nits del cap de setmana.
Per a ells, hi ha 80 autobusos, que es redueixen a 68 entre diumenge i dijous. Un dissabte normal hi ha 14.700 viatges. El 2005 n’hi va haver 4,12 milions.
En línia amb altres ciutats europees
Barcelona té 16 línies de NitBus i una a punt de crear-se. Al igual que passa aquí amb la plaça Catalunya, les 26 línies dels búhos de Madrid es concentren a Cibeles.
La plaça de Trafalgar és també el centre per a les 33 línies del nocturn de Londres .
Els 35 noctambus de París surten de la plaça Châtelet; la capital francesa té més punts de sortida.
A Lisboa tenen vuit línies amb una estructura descentralitzada i, a Berlín, metro i rodalies circulen cada 15-60 minuts.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios