La L2 arribarà a l’aeroport sense transbordaments

Les claus:
  • Unirà el centre de Barcelona amb El Prat en 15 minuts.
  • Trigarà un quart d'hora en arribar.
  • Pararà a Montjuïc i als dos recintes de la Fira. 

L’any 2012, es podrà anar en metro des del centre de Barcelona fins a l’aeroport en un temps d’entre15 i 20 minuts a través de la L2.

A més, la nova L9 connectarà el Prat amb la part muntanya de la ciutat.

La Generalitat va presentar ahir l’estudi de perllongament de la L2 del metro , des de l’estació de Foc Cisell a l’estació de Parc Logístic.

Pensant en el sector comercial 

La novetat és l’enllaç amb el túnel previst per la L9. Amb això, segons Manel Nadal, secretari de Mobilitat, es respon a les revindicacions de sectors comercials d’unir la Fira 2 al polígon Pedrosa de L’Hospitalet amb la de Montjuïc.

L’estació de la L2 de la Fira 2 comunicarà amb el vestíbul de la L9.

Per executar el nou perllongament, d’uns 2,8 km, es farà servir la tuneladora de 10,4 m.

Aquesta ja ha començat a funcionar i porta perforats uns 200 metres entre la Fira 2 i el Parc Logístic.

A l’aeroport també s’hi podrà arribar amb la línia de Rodalies Renfe des de Sants.

Túnel sota Montjuïc

El perllongament de la L2 farà perdre l’estació del Paral·lel, on només hi haurà la L3.

La lila travessarà la muntanya de Montjuïc, amb parades a instal·lacions com les fonts, el MNAC, l’INEFC o l’Estadi Olímpic.

Es preveu que doni servei a uns 42.000 viatgers diaris, 15,5 milions anuals.

Des del mercat de Sant Antoni, la L2 anirà fins a Poble Sec, es desviarà per Montjuïc, Foc Cisell, Fira 2 i Parc Logístic, i enllaçarà amb el túnel de la L9, compartint estacions com Mercabarna, fins al Prat.

Estació de tres andanes

A l‘estació de Parc Logístic hi confluiran les Línes 2 i 9, un punt on també s’hi instal·laran les cotxeres.

Això, segons Xavier Casas, primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, «permetrà que l’operador», amb tota probabilitat TMB, «tingui més facilitat per establir les freqüències de pas».

Casas va dir que els usuaris s’hauran de fixar en els rètols dels trens, perquè «per la mateixa via hi passaran dues línies».

En aquesta confluència hi haurà tres andanes. Una central, amb dues vies, i dues més per cada una de les línes L2 i L9.

  • Informació: la connexió directa de l’L2 amb l’L9 de metro (PDF)
Mostrar comentarios

Códigos Descuento