Al carrer Girona, alguns veïns ja es fan a la idea que a partir del 2 de maig, quan entri en funcionament l’àrea verda, ho tindran complicat per aparcar i que, en el pitjor dels casos, hauran de deixar el cotxe a la zona blava.
«Els que arribem a la nit a casa després de treballar no tindrem llocs on aparcar, ja que a aquestes hores són gratis. Què passarà a primera hora del matí? Ens hauríem d’aixecar aviat per buscar aparcament», es preguntava ahir Antonio López, veí de l’Eixample. Aquestes noves zones blaves, que s’estan pintant al costat d’on aniran les verdes, ja funcionen.
Més càrrega i descàrrega
El 15% de les 12.400 places d’aparcament de pagament que es posaran en marxa a l’Eixample serviran per fer zones per a motos, per a càrrega i descàrrega i zona blava. Ocuparan unes 1.800 places que abans tenien els veïns per poder aparcar.
En alguns carrers, el que es fa és desplaçar la zona blava cap a un altre indret del carrer, com els xamfrans.
Els nous distintius arriben a l’abril
Durant aquest mes els veïns de l’Eixample i Ciutat Vella –a excepció del barri de la Barceloneta– rebran el distintiu que els acreditarà per aparcar en les 10.500 places d’àrea verda que començaran a funcionar el 2 de maig. A més de l’enganxina, els ciutadans rebran un tiquet de 12 euros que els permetrà aparcar gratis en la zona verda durant els tres primers mesos de funcionament. Actualment ja estan completament instal·lats 200 dels 1.200 parquímetres que hi haurà i el 30% de les senyalitzacions verticals previstes.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios