Radars sense infractors reincidents

  • El 81% dels cinductors caçats quan superaven el límit de velocitat en tres dels punts de control més polèmics de Catalunya (Sallent, Gurb i Gavà) només han estat sancionats una vegada.
Imagen de un radar en una carretera.
Imagen de un radar en una carretera.
ARCHIVO
Imagen de un radar en una carretera.

Vuit de cada 10 multes imposades en tres dels radars més polèmics de Catalunya (els de la C-25 a Sallent i Gurb i el de la C-245 a l’altura de Gavà) s’han imposat a conductors que mai no havien superat el límit de velocitat en aquests trams, segons dades facilitades pel Servei Català de Trànsit (SCT) a 20 minutos.

Així, entre gener i el 9 de març, "la majoria de sancionats només en tenen una", reconeixen des de Trànsit, tot i que "els denunciats són persones que no han respectat els límits de velocitat establerts i, per tant, han comès una infracció". Els dos radars instal·lats a la C-25 estan "ben senyalitzats, avisats i ubicats, i tenen un bon funcionament", segons van indicar des de Trànsit. En tots ells, s’ha reduït el límit de velocitat a causa de les obres que s’hi estan realitzant. En el primer, de 100 a 80 km/h, i en el segon, de 100 a 60 km/h.

En aquesta línia, s’han iniciat 2.114 acords d’incoació pel punt de control de Sallent. D’aquests, només un 7% corresponien a infractors que havien circulat a més de 110 km/h, a partir del qual hi ha pèrdua de punts. En el de Gurb, el 12% dels 3.485 expedients oberts són a conductors que podrien perdre punts del carnet, perquè anaven a més de 90 km/h. El percentatge de conductors que només han comès la infracció una vegada és del 81% a Sallent i del 82% a Gurb.

Amb referència al radar de Gavà, que va començar a funcionar d’imprevist després de romandre tres anys inhabilitat, s’han comptabilitzat 5.150 acords d’incoació iniciats. Un 85% d’ells circulaven a 70 km/h, 20 km/h per sobre del límit establert. I un 81% eren infractors no reincidents.

La Plataforma d’Afectats pel Radar Castelldefels-Gavà C-245 creu que la xifra es queda curta. "La tendència és que cada conductor tingui més d’una. La mitjana és d’unes quatre per persona, tot i que n’hi ha a qui se’ls han posat més de 20 en un mes", assegurava aquest dimecres una de les portaveus de l’associació, Elena Fernández. També va afegir que la Plataforma ha atès entre 1.500 i 1.600 afectats a qui "només se’ls farà pagar una de les sancions, la de més quantia". Si bé, i arrel d’un informe reclamat arran de les queixes dels usuaris, Trànsit afirma que l’aparell "no té cap anomalia", Fernández considera que és "absurd; està en una recta i, en sentit contrari, pots anar fins a 90 km/h".

Més senyalització

Per contra, s’ha incrementat la senyalització en dos radars, perquè Trànsit va detectar-hi "alguna anomalia". Són el que hi ha a la C-31 a l’altura de Platja d’Aro, que va començar a funcionar l’estiu passat, i el de la C-63 a l’altura de Vidreres. En els dos casos es va constatar un increment de sancions.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento