1984: Roba per a la dona jove, moderna i urbana

L’inici de les multinacionals catalanes de la confecció s’ha de situar, segons Mauro F. Guillén, en algunes empreses catalanes familiars de confecció com, per exemple, ‘El Suizo’, que obria, el 1926, i al Passeig de Gràcia de la ciutat de Barcelona, una botiga de bridal dress tailoring, és a dir: d’un taller de confecció de vestits de núvia.
El salt, però, no es començaria a produir fins als anys 60, car la dictadura espanyola implantada el 1939 no fou gens favorable a la democratització de la roba femenina d’una certa qualitat. Tal com havia succeït a l’Edat Mitjana, seria la venda, el comerç qui estiraria de la producció. El 1984 s’inicià un altre salt, car la confecció de roba ‘moderna’ per a tot portar, per a dones joves i urbanes amb un cert poder adquisitiu es començà a posar a més a l’abast: les botigues amb una marca identificatòria (que prendrien el nom d’una fruita tropical -el mango- que s’escriu exactament igual en català i en castellà) plantarien cara a les seccions de roba confeccionada dels grans magatzems.Vint anys més tard, la xarxa de botigues de roba per a dones urbanes s’ha estès a ciutats situades a 80 estats del món: són més de 800. La direcció logística de la xarxa és a Catalunya, des d’on es dissenya tot el procés productiu i tota la distribució/comercialització. Però, la producció es fa a Marroc, l’Europa de l’Est, l’Índia i la Xina, i les botigues obertes, en règim de franquícia, són a l’abast de la major part de la població urbana del món.
Mostrar comentarios

Códigos Descuento