Nova T-Educativa per als menors

  • L'Ajuntament avaluarà oferir als esplais i entitats que treballen amb adolescents i nens bitllets de transport públic a baix preu.
Hi van participar el regidor Raimond Balsi (al centre) i els representants del CJB: Andreu Criquet i Joan Camps (esquerre de la imatge) i Pau Gonzàlez i Lluís Marco (dreta).
Hi van participar el regidor Raimond  Balsi (al centre) i els representants del CJB: Andreu Criquet i Joan Camps (esquerre de la imatge) i Pau Gonzàlez i Lluís Marco (dreta).
HUGO FERNÁNDEZ
Hi van participar el regidor Raimond Balsi (al centre) i els representants del CJB: Andreu Criquet i Joan Camps (esquerre de la imatge) i Pau Gonzàlez i Lluís Marco (dreta).

L’Ajuntament de Barcelona estimarà la implantació d’un nou títol de transport amb preus reduïts, similar a la T-Escolar, destinat a grups de joves entre 6 i 18 anys que usin el transport públic per dur a terme activitats organitzades per entitats educatives. Així ho va assegurar el regidor d’Adolescència i Joventut, Raimond Blasi, durant la 22a Trobada Ciutadana de 20 minutos, atenent així una demanda dels representants del Consell de la Joventut de Barcelona (CJB).

Blasi va acceptar la proposta formulada per les entitats juvenils, que van reclamar descomptes en el transport públic específics per a les associacions de joves que treballen amb menors. "S’ha de treballar conjuntament i estudiar la implantació de preus especials per a entitats formalment constituïdes", va afirmar.

El regidor va justificar la mesura, perquè les entitats que fan activitats arreu de la ciutat "fomenten que els nens agafin el transport públic i donen a conèixer noves realitats", a més de "generar uns ingressos". El regidor i els portaveus de les associacions juvenils van batejar provisionalment aquest nou bitllet de transport com a T-Educativa.

Pagament fraccionat

En aquesta línia, Blasi va titllar de "plantejament fantàstic" la iniciativa de dos estudiants de la UPC, que van idear uns sistema de rebaixes de fins al 50% en les T-10 en incorporar-hi publicitat: "És una lliçó per a les institucions, sobretot en aquests temps, que es demana ser imaginatius". Malgrat tot, va recordar que el polèmic projecte va ser clausurat perquè, entre d’altres irregularitats, "no tenia llicència d’empresa. Aquestes coses s’han de fer bé".

El CJB també va plantejar la possibilitat que els títols de transport més cars, com ara la T-Jove, es puguin pagar de manera fraccionada. Blasi no ho va descartar. "No és un mal plantejament. S’ha de mirar el seu encaix", va dir, tot i recordar que aquests títols, com els altres, es poden pagar amb targeta de crèdit i de dèbit. A més, va apostar pel Bicing com a mitjà de transport més barat.

El CJB va lamentar que en temps de retallades, de pujades de preus i d’eliminació de línies de bus s’estrenin projectes com MouTV, la televisió del metro. El regidor va respondre que hi ha projectes que es van planificar fa temps i que no es poden aturar.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento