El metro de nit es manté i el carril bus no servirà per a les motos

  • Trias defensa que e lsuburbà segueixi complint l’horari nocturn.
  • Ferrocarrils de la Generalitat planteja la reducció de trens a la línia del Baix Llobregat.
  • Barcelona prepara el nou Pla de Seguretat.
El metro de Barcelona,
El metro de Barcelona,
ARCHIVO
El metro de Barcelona,

El metro continuarà funcionant de nit, malgrat els rumors d’una retallada que podria afectar el servei, segons l’Ajuntament. D’altra banda, el carril bus finalment no servirà també per a les motos, tot i que era una promesa electoral de CiU, que ara és al Govern. Així ho va indicar l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, qui no va concretar encara l’augment del cost de la T-10 previst per al 2012.

"L’horari d’obertura del metro l’hem de preservar de totes totes", va defensar aquest dimecres Trias, tot descartant que el servei tanqui a la nit els divendres i dissabtes per manca de fons. L’alcalde de Barcelona va insistir en l’ús que se’n fa i la bona acceptació que té el metro nocturn.

Carril només per al bus

Les motocicletes i ciclomotors continuaran sense poder fer servir el carril bus. Finalment, el Govern municipal ha descartat aquesta mesura de forma definitiva, tot i que es tractava d’una promesa electoral. Trias va concloure aquest dimecres que hi ha informes que demostren que "no és segur" per als motoristes. En resposta als retrets del grup del PPC, que és partidari de permetre la circulació de les motos pel carril bus, l’alcalde va argumentar que a Londres s’ha aplicat i l’accidentalitat ha crescut un 37% i els ferits han augmentat un 50% com a conseqüència d’aquesta mesura.

D’altra banda, però encara en l’àmbit del transport, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya es planteja ara una reducció dels trens de la línia del Baix Llobregat. La supressió de freqüències s’aplicaria en les anomenades hores vall, és a dir, quan hi ha menys usuaris. Per tal de reduir despeses, l’empresa pública també es planteja donar un ús turístic al funicular de Gelida i substituir el recorregut actual per un servei d’autobús. Amb aquestes dues actuacions, que ara s’estan negociant amb els sindicats, FGC espera estalviar uns 4,5 milions d’euros anuals.

Nou pla de seguretat

L’Ajuntament es va comprometre aquest dimecres a elaborar un nou Pla Local de Seguretat que tindria vigència a partir de l’any vinent i fins al 2015. CiU i PSC van donar suport a una proposta del PPC, mentre que ICV i UxB hi van votar en contra. Es defensa més presència policial al carrer i la incorporació de més agents.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento