Quan vam néixer teníem el repte de sobreviure davant la proliferació de les grans superfícies comercials i l’hem superat. Hem aconseguit consolidar el comerç tradicional, que teníem por que es perdés per descohesió del teixit comercial.
I quins són els reptes actuals?
Els eixos podem morir d’èxit o d’asfíxia. L’èxit comporta que els comerciants tradicionals hagin de fer front a uns preus prohibitius per accedir a un local i que només hi puguin respondre les grans cadenes o franquícies. Així es perd l’essència dels eixos.
Una de les característiques de Sant Antoni és el comerç temàtic, això és un avantatge o un inconvenient?
Ajuda perquè tenim diversos universos comercials, no un de sol, com la informàtica, el mobiliari o l’equipament de la persona. A més, ens hem sabut adequar a les necessitats. Abans, al carrer Sepúlveda hi havia botigues de components de ràdio, després de televisió i ara d’informàtica.
La prostitució és la principal problemàtica de l’eix?
Sempre n’hi hagut, però ara hi ha una superoferta i una gran agressivitat comercial que fa difícil la convivència amb la gent que passeja i mira aparadors.
Ha afectat les vendes?
Sí, evidentment, els propis botiguers de la Ronda de Sant Antoni ho reconeixen, però es fa difícil quantificar-ho. Demanem que s’apliquin les ordenances i es facin complir, que no només hi hagi agents per sancionar els vehicles estacionats a l’àrea verda.
Bio
Vicenç Gasca, de 59 anys, és president des de fa vuit anys de Sant Antoni Centre Comercial. Regenta un establiment de roba i complements masculins.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios