L'EMT aposta per una pujada del 5% del preu del transport

  • Les tarifes es decidiran les properes setmanes en funció de l'IPC del sector.
  • El bus continua perdent passatge per la lentitud, mentre que el metro en guanya.
Imagen de archivo de un autobús urbano de Barcelona.
Imagen de archivo de un autobús urbano de Barcelona.
ARCHIVO
Imagen de archivo de un autobús urbano de Barcelona.

La pujada de tarifes dels títols de transport públic es definirà les properes setmanes. De moment, mentre l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha proposat que no s’apliqui un augment superior a l’Índex de Preus al Consum (IPC), l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) apostava ahir perquè l’augment oscil·li el 5%.

L’IPC interanual per al transport està al 5% i és per aquest motiu que el president de l’EMT, Antoni Poveda, creu que l’increment de les tarifes dels títols de transport públic s’aplicarà en base a aquesta xifra. «Seria ser irresponsable no tenir en compte aquest increment», afirmava ahir Poveda, tot incidint en la despesa de combustible i d’electricitat que comporta la gestió del transport públic a Barcelona. "Tot ens costarà un 5% més", va resumir.

Les properes setmanes, l’Autoritat del Transport Metropolità, consorci format per la Generalitat i les administracions locals, haurà de decidir quin increment de tarifes es fixa per al proper any 2012. La setmana passada, Xavier Trias va apostar perquè aquest augment no superi l’IPC.

El bus segueix a la cua

El darrer any, el metro ha transportat un 3,2% més de passatge, mentre que l’autobús urbà ha tornat a tenir un descens d’usuaris, enguany xifrat en un 1,7% menys. Des de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), el seu president, Joaquim Forn, va apostar aquest dijous pel "reforçament i adaptació de la demanda de busos" i per "guanyar velocitat", cosa que es traduirà en la posada en marxa del projecte del RetBus. Això sí, després d’alguns "retocs tècnics", segons va indicar Forn.

El proper any, tant Poveda com Forn van apostar per "mantenir" la xarxa existent, donada la situació de crisi. Se seguiran adaptant estacions. Donat que la T1 de l’Aeroport de Barcelona-El Prat encara no té metro, l’Aerobús (que connecta Pl. Catalunya amb l’aeròdrom) ha guanyat un 32% de passatge. El Bus Turístic segueix tenint molt d’èxit, segons demostra l’increment del 29% de persones que l’han usat per visitar Barcelona.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento