Punts negres d'accés a tren i metro malgrat les millores

  • Trams cèntrics de connexió encara no tenen ascensor ni escales mecàniques.
  • La ubicació dels elevadors i la senyalització són poc clars en algun cas.
Tram del metro on persisteixen les escales.
Tram del metro on persisteixen les escales.
P.R.
Tram del metro on persisteixen les escales.

Les connexions entre metro i tren a les tres estacions per les que Rodalies ofereix servei directe a l’aeroport del Prat compten amb trams que suposen una autèntica gimcana per al viatger carregat amb maletes. La xarxa s’està millorant i hi ha obres en marxa, per exem-ple, al Clot, on s’està habilitant un ascensor entre l’andana i el vestíbul, que no existeix a dia d‘avui. Però, malgrat tot, persisteixen alguns punts negres.

Al Clot s’estan fent tasques de millora als accessos des del carrer. Ara, al tram entre Rodalies i la L1 i la L2 de metro manca d’ascensors, i escales mecàniques en tot el tram. Segons la combinació, s’han de sortejar entre 50 i 80 esglaons, amb la maleta agafada a pes.

A Passeig de Gràcia

La situació al centre neuràlgic de Barcelona tampoc millora gaire. Una estació tan cèntrica com ara Passeig de Gràcia, per on també passa el tren amb destinació a l’aeroport, compta amb dues boques sense escales mecàniques ni ascensor a l’altura de la Casa Batlló. Als accessos per Aragó passa el mateix. Si els usuaris no surten de la xarxa de metro en aquest punt també han se sortejar barreres arquitectòniques amb l’equipatge. Si fan el transbordament entre Renfe i la línia 3 de metro, sí que compten amb ascensors recentment habilitats.

Però són pocs els viatgers que usen l’elevador perquè la seva presència passa força desapercebuda, tant per la ubicació com per la senyalització. Llavors, molts usuaris acaben carregant la maleta innecesàriament per un tram de més de 30 esglaons. Si es fa caminant, el túnel que separa la línia 3 de la línia 4, la que porta a punts tan turístics com la Barceloneta, Jaume I o Ciutadella/Vila-Olímpica, el viatger es torna a trobar amb un laberint d’escales insalvables.

Dades actuals de TMB indiquen que el 83% de les estacions de metro tenen ascensor "entre el carrer i les andanes". La setmana passada també van començar les obres de rehabilitació integral de les estacions de metro de Glòries (L1; Bellvitge (L1) i Artigues Sant Adrià (L2).

Mostrar comentarios

Códigos Descuento